|
CinemaTic Voor CinemaTics en (ex)FilmValleien
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
The_Milagro
Joined: 04 Jul 2009 Posts: 4303
|
Posted: Thu Sep 30, 2010 10:14 pm Post subject: |
|
|
Verhoeven wrote: | Je hebt gelijk dit is blaffen om niets. |
w8 maar tot je mijn lijstje ziet,
denk dat ik Blues Brothers op plek 3 zet
Net boven Cannibal Holocaust _________________ Even if you fall on your face, you're still moving forward.
Collectie
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted then used against you. |
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Sun Oct 03, 2010 11:05 am Post subject: |
|
|
Bij deze mijn top100!
De cursieve titels kan je negeren afhankelijk van je perspectief
"Yurîka (2000)" moet ik echt nodig herkijken, wist ff niet wat ik er mee aan moest maar soms als ik er aan terug denk denk ik dat ie eigenlijk wel in mijn top5 hoort
"Donnie Darko (2001)" moet ik ook herkijken want volgensmij mag die wel een tiental plaatsjes omlaag, maar ook hier ben ik er niet zeker van tot ik hem herzie
1. Lost in Translation (2003)
2. Shiki-Jitsu (2000)
3. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
4. Ran (1985)
5. Garden State (2004)
6. Before Sunset (2004)
7. Before Sunrise (1995)
8. Donnie Darko (2001)
9. Survive Style 5+ (2004)
10. Ai no mukidashi (2008)
11. Into the Wild (2007)
12. Innocence (2004)
13. Shin seiki Evangelion Gekijô-ban: Air/Magokoro wo, kimi ni (1997)
14. The Green Mile (1999)
15. Freddy Got Fingered (2001)
16. Braindead (1992)
17. Shichinin no samurai (1954)
18. Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2003)
19. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (2003)
20. Tokyo.Sora (2002)
21. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)
22. Ikiru (1952)
23. Su-ki-da (2005)
24. Ningen no jôken III (1961)
25. Byôsoku 5 senchimętoru (2007)
26. The Dark Night (2008)
27. Ying xiong (2002)
28. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001)
29. 2001: A Space Odyssey (1968)
30. Jôi-uchi: Hairyô tsuma shimatsu (1967)
31. Sin City (2005)
32. There Will Be Blood (2007)
33. Fight Club (1999)
34. American Beauty (1999)
35. Se7en (1995)
36. Rashômon (1950)
37. Inception (2010)
38. The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
39. Memento (2000)
40. Dances with Wolves (1990)
41. Harold & Kumar Go to White Castle (2004)
42. Saving Private Ryan (1998)
43. Yurîka (2000)
44. Shinkokyű no hitsuyô (2004)
45. Bin-jip (2004)
46. Gladiator (2000)
47. Requiem for a Dream (2000)
48. Dead Leaves (2004)
49. A Single Man (2009)
50. (500) Days of Summer (2009)
51. Eurotrip (2004)
52. Ruang rak noi nid mahasan (2003)
53. Lĺt den rätte komma in (2008)
54. Gyakufunsha kazoku (1984)
55. Snatch. (2000)
56. Tasogare Seibei (2002)
57. Yojimbo (1961)
58. Ima, ai ni yukimasu (2004)
59. Superbad (2007)
60. Hot Rod (2007)
61. Koroshiya 1 (2001)
62. Kôkaku kidôtai (1995)
63. Mulholland Dr. (2001)
64. Failan (2001)
65. Citizen Kane (1941)
66. Yeopgijeogin geunyeo (2001)
67. Shinboru (2009)
68. A Beautiful Mind (2001)
69. 12 Angry Men (1957)
70. Kumonosu jô (1957)
71. Kagemusha (1980)
72. Dolls (2002)
73. Seppuku (1962)
74. Oldeuboi (2003)
75. 25th Hour (2002)
76. Braveheart (1995)
77. Hana-bi (1997)
78. Magnolia (1999)
79. V for Vendetta (2005)
80. Strange Wilderness (2008)
81. Grandma's Boy (2006)
82. Crank (2006)
83. Shutter Island (2010)
84. Tekkon kinkurîto (2006)
85. Tropic Thunder (2008)
86. Zonbi jieitai (2006)
87. Ningen no jôken I (1959)
88. Ugetsu monogatari (1953)
89. Dare mo shiranai (2004)
90. Akahige (1965)
91. Nanjing! Nanjing! (2009)
92. Kaidan (1964)
93. Cha no aji (2004)
94. Hotaru no haka (1988)
95. Boksuneun naui geot (2002)
96. Mind Game (2004)
97. Shi mian mai fu (2004)
98. Sun Spots (2009)
99. Revolutionary Road (2008)
100. Ningen no jôken II (1959) _________________
|
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Sun Oct 03, 2010 3:36 pm Post subject: |
|
|
Hier kan ik gelukkig meer mee dan die lijst van Kaj. En dat is serieus een compliment.
Grandma's Boy, Eurotrip, Koroshiya 1 en Freddy Got Fingered. RESPECT! _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Sun Oct 03, 2010 3:38 pm Post subject: |
|
|
Verhoeven wrote: | Hier kan ik gelukkig meer mee dan die lijst van Kaj. En dat is serieus een compliment. |
haha vanwege het relatieve gebrek aan Klassiekers?
Verhoeven wrote: | Grandma's Boy, Eurotrip, Koroshiya 1 en Freddy Got Fingered. RESPECT! |
_________________
|
|
Back to top |
|
|
The_Milagro
Joined: 04 Jul 2009 Posts: 4303
|
Posted: Mon Oct 04, 2010 12:14 pm Post subject: |
|
|
Bij deze dan (2x) mijn top 25.
Volgens WiW;
1. Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)
2.Band of Brothers (2001)*
3. Earth (2007)
4. Avatar (2009)
5. The Boondock Saints (1999)
6. El laberinto del fauno (2006)
7. Der Untergang (2004)
8. The Expendables (2010)
9. Das Boot (1985)
10. Bronson (2009)
11. Pearl Harbor (2001)
12. Forrest Gump (1994)
13. Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
14. Saving Private Ryan (1998)
15. The Bleus Brothers (1980)
16. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007)
17. The Bridge on the River Kwai (1957)
18. C'era una volta il West (1968)
19. Hellboy II: The Golden Army (2008)
20. Inception (2010)
21. Machete (2010)
22, Planet Terror (2007)
23. Pulp Fiction (1994)
24. The Big lebowski (1998)
25. Il buono, il brutto, il cattivo. (1966)
* heb BoB er toch maar in laten staan, ondanks het feit dat het niet echt een film is.
Mijn top 25, zonder series, zoals ik hem nu heb (alhoewel dat regelmatig verandert);
1. Legend of the Guardians; The Owls of Ga'Hoole (2010)
2. Earth (2007)
3. The Shawshank Redemption (1994)
4. El Laberinto del Fauno (2006)
5. The Boondock Saints (1999)
6. Die Welle (2008)
7. American History X (1998)
8. Inception (2010)
9. Bronson (2009)
10. A Clockwork Orange (1971)
11. Das Boot (1985)
12. Fight Club (1999)
13. The Big Lebowski (1998)
14. Pearl Harbor (2001)
15. Bridge on the River Kwai (1957)
16. Lawrence of Arabia (1962)
17. Saving Private Ryan (1998)
18. Forrest Gump (1994)
19. The Blues Brothers (1980)
20. Green Mile (1999)
21. Blade Runner (1982)
22. 12 Angry Men (1957)
23. C'era una Volta il West (1968)
24. Shichinin no samurai (1954)
25 . Hook (1991) _________________ Even if you fall on your face, you're still moving forward.
Collectie
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted then used against you. |
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Mon Oct 04, 2010 6:26 pm Post subject: |
|
|
4 films uit de afgelopen 3 maanden in je top25 aller tijden? goede oogst dit jaar
Earth is een opmerkelijke keuze btw, moet ik toch nodig eens zien eigenlijk _________________
|
|
Back to top |
|
|
mjhvenhovens
Joined: 15 Feb 2010 Posts: 1182
|
Posted: Mon Oct 04, 2010 6:32 pm Post subject: |
|
|
Nick_SN wrote: | 4 films uit de afgelopen 3 maanden in je top25 aller tijden? goede oogst dit jaar
Earth is een opmerkelijke keuze btw, moet ik toch nodig eens zien eigenlijk |
En Frikking Uilen op #1! |
|
Back to top |
|
|
Harald
Joined: 06 Jul 2009 Posts: 3269 Location: Brecht, België
|
Posted: Mon Oct 04, 2010 6:38 pm Post subject: |
|
|
die uilen moeten echt FANTASTISCH zijn! ik kijk echt uit naar dat cinema bezoek _________________ Collectie
Gezien
|
|
Back to top |
|
|
count_orlok
Joined: 11 Aug 2009 Posts: 4575
|
Posted: Mon Oct 04, 2010 6:56 pm Post subject: |
|
|
Pearl Harbor, Hellboy II, the Expendables en Avatar in je top 25 zou niet mijn keuze zijn (zacht uitgedrukt). Over die 3D-uilen heb ik ook zo m'ntwijfels. Voor de rest veel mooie films! _________________ Why have you disturbed our sleep; awakened us from our ancient slumber? |
|
Back to top |
|
|
Leejon
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 1200
|
Posted: Mon Oct 04, 2010 7:14 pm Post subject: |
|
|
Hier ook mijn lijstje. Ik heb niet gekeken naar de cijfers die ik destijds heb gegeven, maar puur op het gevoel dat is blijven hangen.
De 1-25 zijn hiërarchisch. Nr 25-50 in willekeurige volgorde.
Nog een paar wijzigingen doorgevoerd in de versie die ik een tijd(je) terug naar Kimmie heb gestuurd. (staat die eigenlijk al online?)
1. C'era una volta il West
2. Apocalypse Now
3. Léon The Professional
4. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
5. Casino Royale
6. "Band of Brothers"
7. Gladiator
8. The Green Mile
9. 2001: A Space Odyssey
10. Schindler's List
11. Dances with Wolves
12. Inglourious Basterds
13. Scarface
14. Das Boot
15. Crash
16. Unforgiven
17. Se7en
18. Pulp Fiction
19. Lock, Stock and Two Smoking Barrels
20. Snatch.
21. Saving Private Ryan
22. Per qualche dollaro in piů
23. Der Untergang
24. Braveheart
25. The Godfather: Part II
• V for Vendetta
• Collateral
• Il buono, il brutto, il cattivo.
• The Blues Brothers
• The Godfather
• The Big Lebowski
• Batman Begins
• The Visitor
• Children of Men
• "Das Boot"
• Platoon
• Sunrise: A Song of Two Humans
• Master and Commander: The Far Side of the World
• The Crowd
• Zodiac
• 300
• Indiana Jones and the Last Crusade
• The Shawshank Redemption
• Slumdog Millionaire
• 3:10 to Yuma
• Basic Instinct
• Broken Blossoms or The Yellow Man and the Girl
• Trouble in Paradise
• Stranger Than Fiction
• El laberinto del fauno _________________
Films gezien - Collectie |
|
Back to top |
|
|
The_Milagro
Joined: 04 Jul 2009 Posts: 4303
|
Posted: Mon Oct 04, 2010 9:30 pm Post subject: |
|
|
count_orlok wrote: | Pearl Harbor, Hellboy II, the Expendables en Avatar in je top 25 zou niet mijn keuze zijn (zacht uitgedrukt). Over die 3D-uilen heb ik ook zo m'ntwijfels. Voor de rest veel mooie films! |
Heb dan ook nog maar weinig gezien.
En ik ben Léon vergeten
En als je kijkt naar het "echte" lijstje, dan staan Hellboy 2, Exprndables en Avatar er ook niet in. _________________ Even if you fall on your face, you're still moving forward.
Collectie
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted then used against you. |
|
Back to top |
|
|
enclave
Joined: 06 Jul 2009 Posts: 1064
|
Posted: Mon Nov 29, 2010 5:04 pm Post subject: |
|
|
Mijn film top 30:
1. Braveheart
2. Trainspotting
3. Meet Joe Black
The Wind That Shakes the Barley
5. Fight Club
Gladiator
7. The Fountain
8. Enemy at the Gates
Pulp Fiction
Snatch
11. 2 Days in Paris
American Beauty
Lord of War
14. 300
De helaasheid der dingen
La Haine
17. Black Hawk Down
The Passion of the Christ
De Uitverkorene
Lock, Stock and two Smoking Barrels
The Football Factory
22. The Pianist
23. Robin Hood
Saving Private Ryan
Sunshine
The Godfather
The Perfect Storm
Troy
29. 13 Tzameti
A.I.: Artificial Intelligence
RocknRolla
The Notebook
Up in the Air
Alles is Liefde
Se7en
The Shawshank Redemption
Valhalla Rising
Graag binnenkort nog eens bekijken voor een genuanceerdere beoordeling. _________________
In the Year of our Lord 1314, patriots of Scotland, starving and outnumbered, charged the fields of Bannockburn... (Braveheart) |
|
Back to top |
|
|
Harco
Joined: 19 Apr 2010 Posts: 1139
|
Posted: Tue Jan 04, 2011 1:45 am Post subject: |
|
|
Alleen films die bij mij een 9 of 9.5 scoren sinds ik op WhatIWatch zit.
01. Big Fish (2003)
02. L.A. Confidential (1997)
03. The Sting (1973)
04. The Big Lebowski (1998)
05. Vertigo (1958)
06. Miller's Crossing (1990)
07. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)
08. Shadow of a Doubt (1943)
09. Sweet Smell of Success (1957)
10. Das Testament des Dr. Mabuse (1933)
11. Casablanca (1942)
12. Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo. (1966)
13. 12 Angry Men (1957)
14. The Man Who Knew Too Much (1956)
15. There Will Be Blood (2007)
16. Das Boot (1981)
17. 25th Hour (2002)
18. Bound by Honor (1993)
19. Dial M for Murder (1954)
20. Raiders of the Lost Ark (1981)
21. Rear Window (1954)
22. North by Northwest (1959)
23. Changeling (2008)
24. The Untouchables (1987)
25. Chinatown (1974)
26. Jackie Brown (1997)
27. The Third Man (1949)
28. The Usual Suspects (1995)
29. Psycho (1960) |
|
Back to top |
|
|
kimmie
Joined: 26 Mar 2010 Posts: 1655 Location: noord holland
|
Posted: Mon Sep 12, 2011 8:18 am Post subject: |
|
|
heb een poging gewaagd een top 250 te maken
http://www.imdb.com/list/VIZzsr_2eEQ/
vooral onderin ben ik nog niet helemaal tevreden over maar ben nog steeds aan het sleutelen eraan _________________ mijn WiW
|
|
Back to top |
|
|
Bas
Joined: 10 Jul 2009 Posts: 140 Location: Nijmegen
|
Posted: Tue Jan 24, 2012 3:03 pm Post subject: |
|
|
001. (001) Abendland (1999, Fred Kelemen)
002. (002) Sombre (1998, Philippe Grandrieux)
003. (008) Lost in Translation (2003, Sofia Coppola)
004. (----) The Thin Red Line (1998, Terrence Malick)
005. (004) Mulholland Dr. (2001, David Lynch)
006. (007) Irréversible (2002, Gaspar Noé)
007. (014) Werckmeister harmóniák (2000, Béla Tarr)
008. (----) Before Sunrise (1995, Richard Linklater)
009. (----) Days of Heaven (1978, Terrence Malick)
010. (025) Eraserhead (1976, David Lynch)
011. (085) Grizzly Man (2005, Werner Herzog)
012. (006) Topio stin omichli (1988, Theodoros Angelopoulos)
013. (035) The Texas Chain Saw Massacre (1974, Tobe Hooper)
014. (028) Possession (1981, Andrzej Zulawski)
015. (032) The Silence of the Lambs (1991, Jonathan Demme)
016. (----) The Tree of Life (2011, Terrence Malick)
017. (011) Kamen (1992, Aleksandr Sokurov)
018. (----) Apocalypse Now (1979, Francis Ford Coppola)
019. (----) The Innocents (1961, Jack Clayton)
020. (019) Lost Highway (1997, David Lynch)
021. (----) Psycho (1960, Alfred Hitchcock)
022. (043) Eyes Wide Shut (1999, Stanley Kubrick)
023. (050) Mat i syn (1997, Aleksandr Sokurov)
024. (070) The Exorcist (1973, William Friedkin)
025. (024) Seul contre tous (1998, Gaspar Noé)
026. (013) La vie nouvelle (2002, Philippe Grandrieux)
027. (021) Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (2003, Ki-duk Kim)
028. (037) Pi (1998, Darren Aronofsky)
029. (057) Halloween (1978, John Carpenter)
030. (003) Idi i smotri (1985, Elem Klimov)
031. (082) Il buono, il brutto, il cattivo (1966, Sergio Leone)
032. (012) Mia aioniotita kai mia mera (1998, Theodoros Angelopoulos)
033. (009) Before Sunset (2004, Richard Linklater)
034. (----) Freedom (2000, Sharunas Bartas)
035. (094) Antichrist (2009, Lars von Trier)
036. (005) Pop Skull (2007, Adam Wingard)
037. (075) A casa (1997, Sharunas Bartas)
038. (055) Dni zatmeniya (1988, Aleksandr Sokurov)
039. (----) Er shi si cheng ji (2008, Zhang Ke Jia)
040. (022) O melissokomos (1986, Theodoros Angelopoulos)
041. (----) Japón (2002, Carlos Reygadas)
042. (----) Krug vtoroy (1990, Aleksandr Sokurov)
043. (033) Container (2006, Lukas Moodysson)
044. (048) Krisana (2005, Fred Kelemen)
045. (023) Who's Afraid of Virginia Woolf? (1966, Mike Nichols)
046. (015) Inland Empire (2006, David Lynch)
047. (018) Der Himmel über Berlin (1987, Wim Wenders)
048. (051) Alien (1979, Ridley Scott)
049. (031) Rabbits (2002, David Lynch)
050. (076) Requiem for a Dream (2000, Darren Aronofsky)
051. (----) Taxi Driver (1976, Martin Scorsese)
052. (100) Vertigo (1958, Alfred Hitchcock)
053. (086) The Evil Dead (1981, Sam Raimi)
054. (079) Tonari no Totoro (1988, Hayao Miyazaki)
055. (044) Zerkalo (1975, Andrei Tarkovsky)
056. (097) Les diaboliques (1955, Henri-Georges Clouzot)
057. (066) Angst (1983, Gerald Kargl)
058. (090) L'important c'est d'aimer (1975, Andrzej Zulawski)
059. (030) Mister Lonely (2007, Harmony Korine)
060. (081) Panelkapcsolat (1982, Béla Tarr)
061. (016) Nostalghia (1983, Andrei Tarkovsky)
062. (063) For All Mankind (1989, Al Reinert)
063. (049) Sud sanaeha (2002, Apichatpong Weerasethakul)
064. (038) The Thing (1982, John Carpenter)
065. (068) Reconstruction (2003, Christoffer Boe)
066. (047) La passion de Jeanne d'Arc (1928, Carl Theodor Dreyer)
067. (041) Suspiria (1977, Dario Argento)
068. (062) Beau travail (1999, Claire Denis)
069. (069) M (1931, Fritz Lang)
070. (088) Rear Window (1954, Alfred Hitchcock)
071. (----) Kárhozat (1988, Béla Tarr)
072. (----) Unser täglich brot (2005, Nikolaus Geyrhalter)
073. (093) Clerks. (1994, Kevin Smith)
074. (052) Tystnaden (1963, Ingmar Bergman)
075. (045) Sunset Blvd. (1950, Billy Wilder)
076. (017) L'ange (1987, Patrick Bokanowski)
077. (042) Picnic at Hanging Rock (1975, Peter Weir)
078. (067) Suna no onna (1964, Hiroshi Teshigahara)
079. (029) Le mépris (1963, Jean-Luc Godard)
080. (053) Sud pralad (2004, Apichatpong Weerasethakul)
081. (065) Ta'm e guilass (1997, Abbas Kiarostami)
082. (036) Diabel (1972, Andrzej Zulawski)
083. (----) Enter the Void (2009, Gaspar Noé)
084. (----) Vampyr – der Traum des Allan Grey (1932, Carl Theodor Dreyer)
085. (027) Oldeuboi (2003, Chan-Wook Park)
086. (026) The Holy Mountain (1973, Alejandro Jodorowsky)
087. (060) Stalker (1979, Andrei Tarkovsky)
088. (056) Annie Hall (1977, Woody Allen)
089. (061) Persona (1966, Ingmar Bergman)
090. (----) A Londoni férfi (2007, Béla Tarr)
091. (----) Copie conforme (2010, Abbas Kiarostami)
092. (087) Ivanovo detstvo (1962, Andrei Tarkovsky)
093. (034) Inferno (1980, Dario Argento)
094. (083) Tokyo Fist (1995, Shinya Tsukamoto)
095. (----) Sanxia haoren (2006, Zhang Ke Jia)
096. (073) The Omen (1976, Richard Donner)
097. (010) 2001: A Space Odyssey (1968, Stanley Kubrick)
098. (040) El topo (1970, Alejandro Jodorowsky)
099. (072) Bin-jip (2004, Ki-duk Kim)
100. (046) Na srebrnym globie (1987, Andrzej Zualwski) _________________
|
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|