View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue Feb 08, 2011 4:37 pm Post subject: Arthouse Filmbeurs |
|
|
Maart 2008:
Silk (François Girard)
Giorni e nuvole (Silvio Soldini)
Comandante (Oliver Stone)
Son of Rambow (Garth Jennings)
The Children of Huang Shi (Roger Spottiswoode)
Professione: reporter (Michelangelo Antonioni)
Paris (Cédric Klapisch)
Before the Devil knows You're Dead (Sidney Lumet)
April 2008:
Happy-Go-Lucky (Mike Leigh)
In memoria di me (Saverio Costanzo)
Il y a longtemps que je t’aime (Phillippe Claudel)
Be Kind Rewind (Michel Gondry)
The Black Balloon (Elissa Down)
Tricks (Andrzej Jakimowski)
Tropa de Elite (Jose Padilha)
Un baiser s'il vous plait (Emmanuel Mouret)
The Trap (Klopka) (Srdan Golubovic)
Mei 2008:
Le fils de l'épicier (Eric Guirado)
Un secret (Claude Miller)
La león (Santiago Otheguy)
The Home Song Stories (Tony Ayres)
Dialogue avec mon jardinier (Jean Becker)
Pudor (David & Tristán Ulloa)
Estômago (Marcos Jorge)
The Fall (Tarsem Singh)
La noche de los girasoles (Jorge Sánchez-Cabezudo)
Juni 2008:
Lemon Tree (Etz Limon) (Eran Riklis)
Mongol (Sergei Bodrov)
Battle in Seattle (Stuart Townsend)
Elegy (Isabel Coixet)
Factory Girl (George Hickenlooper)
Cordero de Dios (Lucía Cedrón)
The Air I Breathe (Jieho Lee)
4:30 (Royston Tan)
Grace Is Gone (James C. Strouse)
Augustus 2008:
September 2008:
Le Silence de Lorna (Jean-Pierre & Luc Dardenne)
Bonjour Tristesse, Hello Sagan (Sagan) (Diane Kurys)
Blind Date (Stanley Tucci)
Vinyan (Fabrice Du Welz)
Estômago (Marcos Jorge)
The Mourning Forest (Mogari no mori) (Naomi Kawase)
Bottle Shock (Randall Miller)
Aanrijding in Moskou (Christophe Van Rompaey)
Il dolce e l'amaro (Andrea Porporati)
Oktober 2008:
Los (Jan Verheyen)
Cargo 200 (Gruz 200) (Aleksey Balabanov)
El olvido (Heddy Honigmann)
Cloud 9 (Wolke Neun) (Andreas Dresen)
Wonderful Town (Aditya Assarat)
Jar City (Mýrin) (Baltasar Kormákur)
Blindness (Fernando Meirelles)
Walz with Bashir (Vals Im Bashir) (Ari Folman)
Blindspot (Ad Bol)
Hunger (Steve McQueen)
Cicade dos Homens (Paulo Morelli)
And When Did You Last See Your Father? (Anand Tucker)
November 2008:
Entre les murs (Laurent Cantet)
Jagdhunde (Ann-Kristin Reyels)
L'empreinte de l'ange (Safy Nebbou)
Anonyma - Eine Frau in Berlin (Max Färberböck)
Young at Heart (Stephen Walker)
Links (Froukje Tan)
Changeling (Clint Eastwood)
Righteous Kill (Jon Avnet)
Die Welle (Dennis Gansel)
December 2008:
Vicky Christina Barcelona (Woody Allen)
The Secret of Kells (Tomm Moore)
Frost/Nixon (Ron Howard)
Surveillance (Jennifer Chambers Lynch)
12 (Nikita Mikhalkov)
Boy A (John Crowley)
The Visitor (Thomas McCarthy)
Synecdoche, New York (Charlie Kaufman) _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Last edited by Verhoeven on Tue Mar 15, 2011 7:09 pm; edited 4 times in total |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue Feb 08, 2011 4:38 pm Post subject: |
|
|
Januari 2009:
Slumdog Millionaire (Danny Boyle)
Kan door de huid heen (Esther Rots)
Stella's oorlog (Diederik Van Rooijen)
Bollywood Hero (Diederik Van Rooijen)
Eldorado (Bouli Lanners)
The Wrestler (Darren Aronofsky)
Il divo (Paolo Sorrentino)
IDFA on Tour
Terribly Happy (Frygtelig lykkelig) (Henrik Ruben Genz)
Februari 2009:
Sunshine Cleaning (Christine Jeffs)
Skin (Anthony Fabian)
Blind Loves (Slepé lásky) (Juraj Lehotsky)
The Duchess (Saul Dibb)
Che: Part One (Steven Soderbergh)
Winterstilte (Sonja Wyss)
Stella (Sylvie Verheyde)
Che: Part Two (Steven Soderbergh)
Involutary (De ofrivilliga) (Ruben Östlund)
Maart 2009:
Still Walking (Aruitemo aruitemo) (Hirokazu Koreeda)
Dirty Mind (Pieter Van Hees)
Laila's Birthday (Eid milad Laila) (Rashid Masharawi)
Towelhead (Nothing Is Private) (Alan Ball)
BirdWatchers - La terra degli uomini rossi (Marco Bechis)
Babaji, an Indian Love Story (Jiska Rickels)
The Burning Plain (Guillermo Arriaga)
Salt of This Sea (Annemarie Jacir)
Klass (Ilmar Raag)
April 2009:
The Young Victoria (Jean-Marc Vallée)
Tulpan (Sergei Dvortsevoy)
Linha de Passe (Walter Salles)
(500) Days of Summer (Marc Webb)
Silent Wedding (Nunta muta) (Horatiu Malaele)
Last Stop 174 (Última Parada 174) (Bruno Barreto)
Genova (Michael Winterbottom)
SM-rechter (Erik Lamens)
Departures (Okuribito) (Yôjirô Takita)
Mei 2009:
Het leven uit een dag (Mark de Cloe)
35 rhums (Claire Denis)
Laila's Birthday (Eid milad Laila) (Rashid Masharawi)
La fille du RER (André Téchiné)
Delta (Kornél Mundruczó)
Snow (Snijeg) (Aida Begic)
Coco avant Chanel (Anne Fontaine)
Ponyo on the Cliff by the Sea (Gake no ue no Ponyo) (Hayao Miyazaki)
Il papà di Giovanna (Pupi Avati)
Juni 2009:
The Soloist (Kevin Macdonald)
De vliegenierster van Kazbek (Ineke Smits)
La buena vida (Andrés Wood)
Los abrazos rotos (Pedro Almodóvar)
Soeur Sourire (Stijn Coninx)
The Most Distant Course (Zui yao yuan de ju li) (Jing-Jie Lin)
Pranzo di ferragosto (Gianni Di Gregorio)
Welcome (Philippe Lioret)
Skin (Anthony Fabian)
Augustus 2009:
The Informers
Somers Town
Storm
DeUsynlige
Revanche
Last Conversation
September 2009:
New York, I Love You
Whatever Works
Survivor - Het wonderbaarlijke verhaal van de leeuwin en de jonge gnoe
London River
Nord
Gigante
Oktober 2009:
Le hérisson
Nothing Personal
My Winnipeg
A Serious Man
Pazar - Bir ticaret masali
Novemeber 2009:
Micmacs à tire-larigot
The Age of Stupid
The Imaginarium of Doctor Parnassus
La teta asustada
Katalin Varga
December 2009:
An Education
Los viajes del viento
Where the Wild Things Are
Brothers
Teza _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Last edited by Verhoeven on Tue Mar 15, 2011 7:30 pm; edited 5 times in total |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue Feb 08, 2011 4:38 pm Post subject: |
|
|
Januari 2010:
My Queen Karo
Sham moh
A Single Man
Lourdes
J'ai tué ma mère
Oscar et la dame rose
Februari 2010:
Nordwand
Lebanon
Mr. Nobody
Maart:
April 2010:
Yo, Tambien
Me and Orson Welles
Meres et Filles
The Ghost writer
The Doors, When You’re Strange
La Prima Linea
Vincere
Mao’s Last Dancer
Lost Persons Area
Mei 2010:
El Ultimo verano de la Boyita
Johan Primero
Contracorriente
Ondine
R U There
Eastern Plays
La blonde aux seins nus
Three Miles North of Molkom
Life During Wartime
Juni 2010:
La Tete en Friche
Alza la Testa
Weemoed & Wildernis
Schemer
The Illussionnist
Eastern Plays
Copie Conforme
Five minutes of Heaven
Shocking Blue
Police, Adjective
Augustus 2010:
Tirza
Vision- Aus dem Leben der Hildegard Von Bingen
Verdwaald in het geheugenpaleis
Io Sono l’Amore
La Rafle ( The Roundup)
About Elly
The American
A Somewhat Gentle Man
Un Homme Qui Crie
Submarino
Exit throught the Gift Shop
C’est déjå l’été
September 2010:
Lang en Gelukkig
Honey
Majesteit
Snel Geld
Cosavogliodipiu
Slovenian Girl
The tree
Cell 211
Enter the Void
The killer inside me
Symbol
Brotherhood
Oktober 2010:
Tamara Drewe
Yves Saint Laurent -L’amour Fou
Le Quattro Volte
Winter’s Bone
Love Ranch
Slovenian Girl
The Forgotten space
Des Hommes et des Dieux
Richting West
De leugen
November 2010:
De Eenzaamheid van de priemgetallen
Copacabana
Parradox
The kids are all right
Waiting for Superman
La vie au ranch
Another Year
Catfish
Ano Bisiesto
December 2010:
Titel Black Butterflies
Les Amours Imaginaires
Tournee
Potiche
La Doppia Ora
How I ended this summer
Norwegian Wood
Poetry
Black Venus _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Last edited by Verhoeven on Tue Mar 15, 2011 7:25 pm; edited 5 times in total |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue Feb 08, 2011 4:39 pm Post subject: |
|
|
Januari 2011:
The King's Speech
Men on the Bridge
Smakelijk eten
La nostra vita
Simon Werner a disparu...
Among Horses and Men
Incendies
Africa United
Tender Son- The Frankenstein Project
Februari 2011:
Drei
Abel
De Engel van Doel
Blue Valentine
If I want To Whistle, I whistle
Son of Babylon
Aurora
Na putu
Tuesday, after Christmas
Les petits Mouchoirs
Maart 2011:
Somewhere
Attenberg
Autumn Gold
In A Better World
Les petits ruisseaux
Get Low
Zaal niet beschikbaar
Rabbit Hole
Women are heroes
Barney’s version
Zaterdag 19 maart 2011 - Wijziging ivm filmfestival Breda en Movies that Matter Den Haag !!
Vrijdag 22 april 2011
Zaterdag 28 mei 2011
Vrijdag 24 juni 2011 _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Last edited by Verhoeven on Tue Mar 15, 2011 7:16 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Pindarots
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 1450
|
Posted: Tue Feb 08, 2011 5:37 pm Post subject: |
|
|
Februari is de 18e? _________________
|
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Tue Feb 08, 2011 11:50 pm Post subject: |
|
|
Pindarots wrote: | Februari is de 18e? |
Ja, vrijdag de 18e.
Mooi programma trouwens, deze maand (Immanuel, kun je het mij ook nog even mailen? Ik print het graag uit.)
Ik denk dat ik voor de volgende films ga:
Ronde 1: Drei / Abel
Ronde 2: Blue Valentine / Son of Babylon / Eu cand vreau sa fluier, fluier [Zilveren Beer Berlijn 2010] (Aurora al gezien)
Ronde 3: Tuesday, After Christmas (andere twee ook al gezien trouwens) _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
Pindarots
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 1450
|
Posted: Wed Feb 09, 2011 12:29 am Post subject: |
|
|
Jammer, dan kan ik er niet bij zijn. Heb dan een tussentoets om half 3 _________________
|
|
Back to top |
|
|
Inland Rabbit
Joined: 20 Apr 2010 Posts: 1171 Location: Houten
|
Posted: Wed Feb 09, 2011 3:31 pm Post subject: |
|
|
oeh had eigenlijk wel zin in Blue Valentine. Achja, helaas. _________________
|
|
Back to top |
|
|
Kurz
Joined: 20 Feb 2010 Posts: 414
|
Posted: Wed Feb 09, 2011 9:56 pm Post subject: |
|
|
Shit, moet van 3 tot 5 in A'dam zijn dan. En ik heb tijdens het IFFR al eens verzaakt. _________________ Salon Indien |
|
Back to top |
|
|
samwissegamgee
Joined: 14 Jul 2009 Posts: 2087 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Thu Feb 10, 2011 9:07 am Post subject: |
|
|
Inland Rabbit wrote: | oeh had eigenlijk wel zin in Blue Valentine. Achja, helaas. |
Dit is trouwens een erg goede film. Een aanrader! _________________ All you have to decide is what to do with the time that is given to you. |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Fri Feb 18, 2011 11:23 pm Post subject: |
|
|
Allereerst mijn excuses voor de mensen die op me afkwamen en hun aandacht (letterlijk) opeisten. Ik mocht zelfs geen frietje tot me nemen.
Buiten dat er iemand zogenaamd aan het slapen was - hij deed net of - was hij ook geregeld bewust hard aan het zuchten om de omstanders duidelijk te maken dat WIJ toch echt naar een hele SLECHTE film aan het kijken waren. Mijn rechterbuurman kon trouwens maar niet van zijn mobiele afblijven.
112. Son of Babylon (Mohamed Al Daradji, 2009) :: 6.5
113. Abel (Diego Luna, 2010) :: 5.0
114. Marti, dupa craciun (Radu Muntean, 2010) :: -
Dit was de film waar we het overhadden.
Het was trouwens niet Cristi Puiu maar Cristian Mungiu die een aflevering van Tales from the Golden Age had geregisseerd.
Voor de rest niet echt noemenswaardige films gezien. Hoewel die Roemeense film consequent (lange takes, veel dialoog) sterk in elkaar stak was ik niet te spreken over twee expliciete scenes. Sorry! _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
mjhvenhovens
Joined: 15 Feb 2010 Posts: 1182
|
Posted: Sat Feb 19, 2011 12:47 pm Post subject: |
|
|
Fijn om te zien dat ''Tuesday, after Christmas je wel beviel!..
Maar waarom durf/ wil je hier geen cijfer aan plakken?.. En waarom was je niet te spreken over de expliciete scenes? |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Sat Feb 19, 2011 1:23 pm Post subject: |
|
|
Het voegt concreet niet veel toe aan het verhaal. De openingsscène was té intiem waardoor er (onbedoeld) een afstand gecreëerd wordt tussen kijker en de karakters in de film. Terwijl de regisseur dat helemaal niet wilt. De scene dat de vader in al zijn naaktheid geknipt wordt door zijn vrouw past veel beter. Omdat we a) tegen die tijd weten wat er speelt en b) we hebben ruimte gekregen om een kant te kiezen. Je kunt die scene zelfs symbolisch zien.
Ik geef de film geen cijfer want de film verdient meer dan een onvoldoende. Want dat had ik hem in cijfers toegekend.
Was trouwens ook niet te spreken over de spanningsboog van de film. De openbaring van de man tegen zijn vrouw midden in de film sloopt de kijker helemaal. Het shot (tegelijk goed voor meerdere scenes) van bijna twintig minuten breekt de film helemaal. Ik had het gevoel dat het de laatste scene was van de film maar er kwam nog een en ander achteraan. Ik had dat zelf anders gedaan. Het shot onderbroken (bijvoorbeeld door met de camera een ander invalshoek te pakken) of de gehele scene eerder afgebroken. Maar wie ben ik? _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
mjhvenhovens
Joined: 15 Feb 2010 Posts: 1182
|
Posted: Sat Feb 19, 2011 4:35 pm Post subject: |
|
|
Ah, ik vond het juist perfect in de film passen en daardoor juist wel wat toevoegen..
Net als het voorbeeld dat je zelf ook al geeft, dat waar de man geknipt/geschoren wordt door de vrouw, het draagt alleen maar meer bij aan de intimiteit.. De kijker is als het ware een voyeur die stiekem bij deze mensen mee kijkt.
En ik snap wat je bedoelt qua de spanningsboog, maar ook daar had ik vrij weinig moeite mee.. In mij ogen hoeft de openbaring ook niet het einde te zijn, aangezien wij toeschouwers zijn van alle gebeurtenissen en dan net zo gesloopt zijn als de desbetreffende personen.. De nasleep is dan net zo interessant als wat daarvoor gebeurt..
Maar dat kan dan ook een kwestie van smaak zijn etc.. |
|
Back to top |
|
|
|