View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Thu Dec 15, 2011 6:20 pm Post subject: |
|
|
Gewoon wat je dit jaar in de bioscoop zag (of wat jullie downloadde ). Of dat nu op Filmfestivals is of in een reguliere bioscoop. Niet moeilijker maken dan het is! _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Thu Dec 15, 2011 6:52 pm Post subject: |
|
|
Okay okay, volgensmij kan Blue Valentine enorm hard stijgen bij een herkijk btw, maar voor nu;
1. Heaven's Story (Zeze)
2. The Tree of Life (Malick)
3. Blue Valentine (Cianfrance)
4. 13 Assassins (Miike)
5. Drive (Refn)
6. Confessions (Nakashima)
7. Cold Fish (Sono)
8. I Saw the Devil (Kim)
9. AUN: The Beginning and the End of All Things (Honetschläger)
10. Norwegian Wood (Tran)
11-14
Black Swan (Aronofsky)
Insidious (Wan)
Never Let Me Go (Romanek)
Haru's Journey (Kobayashi) _________________
|
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue Dec 20, 2011 3:33 pm Post subject: |
|
|
Zag gisteren bij ons in het filmhuis voor de film L'arnacoeur / Heartbreaker de trailer van Miranda July's The Future. Een flm die ik heel graag wou zien dit jaar maar er op de een of andere manier niet van gekomen is. Hier een lijstje van films die ik gemist heb maar heel graag wou zien:
01. Vénus Noire / Black Venus
02. The Disappearance of Alice Creed
03. Simon Werner A Disparu…
04. Pieds Nus sur les Limaces
05. Rabbit Hole
06. The Myth of the American Sleepover
07. Balada Triste de Trompeta
08. Monsters
09. Hobo with a Shotgun
10. La Vida de los Peces
11. Grande Hotel
12. Howl
13. Insidious
14. Trust
15. Route Irish
16. Adem
17. X-Men: First Class
18. The Beaver
20. Super 8
21. The First Grader
22. Ce N'est Qu'un Debut
23. The Future
24. Le Moine
25. Svet-Ake / The Light Thief
26. Jane Eyre
27. Warrior
28. Circumstance
29. Contagion
30. Pianomania
31. Restless
32. Het Gangstermeisje (Klassieker)
33. Medianeras
34. Onder Ons
35. Mocros
36. Margin Call
37. Michael
38. Les Hommes Libres
39. The Artist
40. Kes (Klassieker)
41. The Hunter
42. Ouwehoeren
43. Carnage
44. Tinker Tailor Soldier Spy
45. Old Cats
46. Michel Petrucciani
47. Daughters of Malakeh
48. Over Canto
49. Beyond the Steppes
50. New Kids Nitro
Gebaseerd op de releasedatum in Nederland. De laatste vijftien maken nog kans om begin volgend jaar te zien. De rest wordt een keer op DVD / BR scoren. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Inland Rabbit
Joined: 20 Apr 2010 Posts: 1171 Location: Houten
|
Posted: Tue Dec 20, 2011 3:42 pm Post subject: |
|
|
Daar staan een aantal dingen tussen die ik zeker nog digitaal ga zien dit jaar. The Future is een afrader. Grootste tegenvaller van het jaar w.m.b.t. . Heb geen eens zin om er wat over te schrijven sorry. _________________
|
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Wed Dec 21, 2011 1:45 pm Post subject: |
|
|
Je zal waarschijnlijk wel gelijk hebben maar toch wil ik hem zien. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Harco
Joined: 19 Apr 2010 Posts: 1139
|
Posted: Wed Dec 21, 2011 3:14 pm Post subject: |
|
|
1. Drive
Voor de rest heb ik niets noemenswaardigs uit 2011 gezien (X-Men, Horrible Bosses, Immortals). |
|
Back to top |
|
|
Inland Rabbit
Joined: 20 Apr 2010 Posts: 1171 Location: Houten
|
Posted: Fri Dec 23, 2011 1:39 pm Post subject: |
|
|
en we dienen hem maar zo in, vind het een mooi lijstje geworden:
1. Xiao Shi Da Kan (2011)
Alternatieve titel: Honey PuPu
2. Bellflower (2011)
3. Another Earth (2011)
4. Super (2010)
5. Tyrannosaur (2011)
6. Hetun (2011)
Alternatieve titel: Blowfish
7. Moneyball (2011)
8. Zebra Crossing (2011)
9. We Need to Talk about Kevin (2011)
10. Hesher (2010)
Toch 2 2010 titels. Hesher en Super. Echter beide titels begonnen in eigen land ook pas 'fanatiek' in 2011 te draaien. Super heeft zelfs maar erg weinig gedraaid in Amerika..
Geen verrassingen denk ik zo. Al zullen de meesten Zebra Crossing wel niet kennen. Sterk brits drama.
Flop:
Rio (2011)
Impardonnables (2011)
Forgiveness of Blood, The (2011)
The Future (2011)
Al ga ik misschien nog Bridesmaids kijken, die kan ik ook wel vast bij FLOP zetten ben ik bang. _________________
|
|
Back to top |
|
|
kimmie
Joined: 26 Mar 2010 Posts: 1655 Location: noord holland
|
Posted: Sat Dec 24, 2011 3:03 pm Post subject: |
|
|
mijn hoogste beoordelingen van bioscoopfilms van dit jaar
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011) 9.5
The King's Speech (2010) 9.5.
Jodaeiye Nader az Simin (2011) 9.3
La piel que habito (2011) 9.3
50/50 (2011) 9.0
The Artist (2011) 9.0
Biutiful (2010) 9.0
The Fighter (2010) 9.0
Margin Call (2011) 9.0
Rise of the Planet of the Apes (2011) 9.0
Tinker Tailor Soldier Spy (2011) 9.0
Water for Elephants (2011) 9.0
Contagion (2011) 8.5
Flypaper (2011) 8.5
Hævnen (2010) 8.5
Crazy, Stupid, Love. (2011) 8.0
Jane Eyre (2011) 8.0
The Kids Are All Right (2010) 8.0
Midnight in Paris (2011) 8.0
Pulsar (2010) 8.0
Somewhere (2010) 8.0
Super 8 (2011) 8.0
The Whistleblower (2010) 8.0
The Lincoln Lawyer (2011) 7.8
Ik heb dit jaar in totaal 56 films in de bios gezien _________________ mijn WiW
|
|
Back to top |
|
|
Wizz-Art
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 6696 Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR
|
Posted: Sun Dec 25, 2011 2:13 pm Post subject: |
|
|
Mijn 21 best beoordeelde films met productiejaar 2011:
1. X-Men: First Class
2. Transformers: Dark of the Moon
3. Super 8
4. The Rite
-. The Devil's Double
5. Attack the Block
6. The Mechanic
7. Sonny Boy
8. Unknown
9. Water for Elephants
10.Just Go with It
11.The Lincoln Lawyer
12.Kill the Irishman
13.No Strings Attached
14.Limitless
15.Source Code
16.Cars 2
17.De Heineken ontvoering
18.Larry Crowne
19.Scream 4
20.The Adjustment Bureau
Slechtst beoordeelde films productiejaar 2011 (geen voldoende):
1. Me & Mr. Jones
2. Wrecked
3. I Am Number Four
4. Zookeeper
5. The Eagle
6. Green Lantern
7. Bridesmaids _________________ *For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..*
Last edited by Wizz-Art on Sat Dec 31, 2011 3:30 am; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Mon Dec 26, 2011 10:14 am Post subject: |
|
|
Wow, Dani, 2 films in jouw top 10 staan in mijn flop 10. _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
Kurz
Joined: 20 Feb 2010 Posts: 414
|
Posted: Tue Dec 27, 2011 1:52 am Post subject: |
|
|
In ieder geval die nr. 1, toch? _________________ Salon Indien |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Tue Dec 27, 2011 4:47 pm Post subject: |
|
|
Indeed. En ook "Water for Elephants". _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
samwissegamgee
Joined: 14 Jul 2009 Posts: 2087 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue Dec 27, 2011 5:59 pm Post subject: |
|
|
De Nederlandse filmpers heeft de thriller Drive uitgeroepen tot beste bioscoopfilm van 2011. Dat heeft de Kring van Nederlandse Filmjournalisten (KNF) dinsdag gemeld. De beste Nederlandse film van het jaar was volgens de critici de roadmovie Rabat.
Drive kreeg de meeste punten bij een stemming onder 72 Nederlandse filmjournalisten. Acteur Ryan Gosling speelt in de thriller een autocoureur die ingrijpt als zijn vriendin via haar ex in het criminele circuit dreigt te belanden. De film ontving zowel in Nederland als in het buitenland lovende recensies.
Volkomen terecht in mijn ogen!!! _________________ All you have to decide is what to do with the time that is given to you. |
|
Back to top |
|
|
Inland Rabbit
Joined: 20 Apr 2010 Posts: 1171 Location: Houten
|
Posted: Fri Dec 30, 2011 11:51 pm Post subject: |
|
|
Ben ik net op tijd, abrupte wijziging:
1. Xiao Shi Da Kan (2011)
Alternatieve titel: Honey PuPu
2. Bellflower (2011)
3. Another Earth (2011)
4. Super (2010)
5. Tyrannosaur (2011)
6. Hetun (2011)
Alternatieve titel: Blowfish
7. Kill List (2011)
8. Moneyball (2011)
9. We Need to Talk about Kevin (2011)
10. Hesher (2010)
Zebra Crossing eruit, Kill List erin. _________________
|
|
Back to top |
|
|
Wizz-Art
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 6696 Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR
|
Posted: Sat Dec 31, 2011 3:31 am Post subject: |
|
|
The Devil's Double komt er bij mij nog op de valreep in en wel in de top 5 _________________ *For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..* |
|
Back to top |
|
|
|