|
CinemaTic Voor CinemaTics en (ex)FilmValleien
|
Important Notice:
We regret to inform you that our free phpBB forum hosting service will be discontinued by the end of June 30, 2024.
If you wish to migrate to our paid hosting service, please contact billing@hostonnet.com.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Mon Mar 28, 2011 4:12 pm Post subject: |
|
|
Nu alles geupdate.
Jildo, jij gaf aan Nick dezelfde tip als Mikel. Wil je dit nog aanpassen?
Dani, ik weet niet of Harco mee gaat doen... je tip laten staan? _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Mon Mar 28, 2011 4:45 pm Post subject: |
|
|
Goed, verder met de tips:
Lieuwe:
Inland Empire (David Lynch, 2006)
Allereerst natuurlijk een geweldige trip van David Lynch, maar daarnaast ook nog een lekker lange film om het gat op te vullen waarin je na Imagine gaat vallen.
Manu:
Casablanca (Michael Curtiz, 1942)
Je krijgt vrij veel recent spul getipt hier, dus van mij krijg je een van de mooiste klassiekers.
Nick:
Sunrise: A Song of Two Humans (F.W. Murnau, 1927)
Tijd dat jij een beetje aan het Westerse canon gaat werken. En hoe anders dan met een van de mooiste films uit de jaren '20 die ik gezien heb?
Jildo:
Aguirre, der Zorn Gottes (Werner Herzog, 1972)
Staat veel moois in je collectie nog op 'ongezien' en zou er zonder moeite 10 kunnen en willen tippen... Maar het is dus deze hypnotiserende parel van Werner Herzog geworden.
Marco:
Akira (Katsuhiro Ôtomo, 1988)
Tussen je tips staat nog geen animatie-film, terwijl je daar volgens mij wél van houdt. Dan is "Akira" natuurlijk een must om te zien!
Kim:
8½ (Federico Fellini, 1963)
Kim mag van mij verder met het afwerken van haar 'IMDB Top 250'-achterstand met één van de mooiste films uit het toch al fantastische filmjaar 1963. Fellini's meesterwerk.
Dani:
Volver (Pedro Almodóvar, 2006)
Pfoe, wat tip ik iemand die al zóveel gezien heeft? Iets prachtigs wat hij nog niet gezien heeft natuurlijk! Ik heb zelf inmiddels alle films van Pedro Almodóvar mogen zien en "Volver" is - met een oogverblindende en geweldige Penelope Cruz - één van zijn allerbeste films. Hier ga je van genieten.
Paul:
Barabba (Richard Fleischer, 1961)
Voor Paul geldt eigenlijk hetzelfde als voor Dani: al zó ontzettend veel gezien, wat te tippen...? En dan vind ik er toch nog eentje tussen die absoluut de moeite waard is.
Harald:
Jean de Florette (Claude Berri, 1986)
Voor Harald iets moois uit Frankrijk wat denk ik wel in zijn straatje ligt. En als 'ie bevalt, vergeet dan ook het vervolg niet. _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
JT Chinaski
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 2166 Location: Drachten
|
Posted: Mon Mar 28, 2011 4:53 pm Post subject: |
|
|
Dan tip ik Nick The Road uit 2009 . En Harald tip ik het indrukwekkende The Wind That Shakes the Barley.
Edit: The Road is ook al getipt , dan weet ik het niet, de rest is ken ik niet . _________________ “Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!” Bill Murray (What about Bob?) |
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Mon Mar 28, 2011 5:02 pm Post subject: |
|
|
The Road was ook al getipt, sry voor mijn magere collectie
Dit is sinds vandaag ook een optie! _________________
|
|
Back to top |
|
|
Leejon
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 1200
|
Posted: Mon Mar 28, 2011 6:59 pm Post subject: |
|
|
Hierbij mijn lijstje.
Ik zet dvds pas op gekeken nadat ik de dvd daadwerkelijk heb gezien. Films die ik al in de bios/op internet heb gekeken en waarvan ik later de dvd heb aangeschaft stonden dus nog niet als gekeken. Zelfde verhaal met films die ik eerst op dvd had en vervangen heb door blu-ray.
Ik heb het lijstje even snel doorgewerkt en die er uit gehaald, maar mogelijk zit er nog een 'gekeken' tussen, maar dat komt bij het tippen wel.
Tips van mij komen nog ben nu ff sporten!
Notting Hill 1999
E.T. the Extra-Terrestrial 1982
About a Boy 2002
Keira Knightley Collection 2002
Intolerable Cruelty 2003
O Brother, Where Art Thou? 2000
Love Actually 2003
Bridget Jones: The Edge of Reason 2004
Bridget Jones's Diary 2001
Billy Elliot 2000
Ray 2005
Jaws 1975
Romantic Comedy Box 2005
Back to the Future 1985
La Haine 1995
Pride & Prejudice 2005
The Deer Hunter 1978
Breathless 1960
A Woman Is A Woman 1961
United 93 2006
Atonement 2007
Passion 1982
American Gangster 2007
Leatherheads 2008
Resident Evil 2002
In Bruges 2008
Harold Lloyd: The Definitive Collection 1919
Alphaville: A Strange Adventure Of Lemmy Caution 1965
The Detective 1985
The Little Soldier 1963
First Name: Carmen 1983
Crazy Pete 1965
Oh, Woe Is Me 1993
Made In USA 1966
Contempt 1963
Godard Collection 1960
Requiem for a Dream 2000
Wanted 2008
Changeling 2008
Children of Men 2006
The Graduate 1967
Public Enemies 2009
Ran 1985
Emmanuelle 1974
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street 2007
The Curious Case of Benjamin Button 2008
Gran Torino 2008
The Hangover 2009
The Informant! 2009
The Pacific 2010
Appaloosa 2008
The Butterfly Effect 2004
March of the Penguins 2007
Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain 2001
The Book of Eli 2010
Stella 2008
Lila Dit Ça 2004
Dirty Harry 1971
Flags of Our Fathers 2006
The Brave One 2007
Letters from Iwo Jima 2006
Stanley Kubrick's Eyes Wide Shut 1999
L.A. Confidential 1997
Blood Diamond 2006
The Prince And The Showgirl 1957
Pale Rider 1985
Analyze This 1999
The Batman Collection 2000
Analyze That 2002
Heat 1995
Dog Day Afternoon 1975
The Great Dictator 1940
Un long dimanche de fiançailles 2004
Gigi 1958
Gone with the Wind 1939
The Adventures of Robin Hood 1938
Where Eagles Dare 1968
A Clockwork Orange 1971
Hidalgo 2003
The Chronological Donald: Volume Eén: 1934 - 1941 1934
Mickey Mouse in Living Color: Volume Twee: 1939 - Heden 1939
Children of Dune 2003
Sabotage 1936
District 9 2009
In the Line of Fire 1993
Secret Window 2004
Crank: High Voltage 2009
Dune - TV Mini-Series 2000
Big Fish 2003
Man on Fire 2004
The Clearing 2004
The Sound of Music 1965
Over There: De Complete Serie 2005
Juno 2007
M*A*S*H 1970
Jennifer's Body 2009
The Last King of Scotland 2006
Seven Years in Tibet 1997
La Vita è bella 1998
Last Man Standing 1996
Malèna 2000
From Dusk till Dawn 1996
S1m0ne 2002
Kids 1995
The Notebook 2004
Hotel Rwanda 2004
Down in the Valley 2005
A History of Violence 2005
Daltry 2005
The New World 2005
The Wannabe Astronaut 2007
La Vie en Rose 2007
Jackie Brown 1997
Gangs of New York 2002
La Vita è bella 1998
The English Patient 1996
Eastern Promises 2007
Traffic 2000
Defiance 2008
House of Flying Daggers 2004
The Men Who Stare at Goats 2009
Law Abiding Citizen 2010
Merry Christmas Mr Lawrence 1983
House of Sand and Fog 2003
Dirty Dancing 1987
De Brief voor de Koning 2008
Kruistocht in Spijkerbroek 2006
On Any Sunday 1971
Falcone 1998
Citizen Kane 1941
Model by Day 1993
The Killing Fields 1984
Lesbian Vampire Killers 2009
Bronson 2009
Chinatown 1974
No Country for Old Men 2007
Deadwood: Season 2 2005
Deadwood: Season 3 2006
The Untouchables 1987
Zulu 1964
Deadwood: The Complete First Season 2004
The Killer 1989
Ichi the Killer 2001
Monster 2003
I, Claudius 1976
To Die For 1995
True Romance 1993
The Aviator 2004
I'll Sleep When I'm Dead 2003
The Merchant of Venice 2004
Lorelei: The Witch of the Pacific Ocean 2005
Tristan & Isolde 2006
Dresden 2006
The Last Trapper 2004
The Myth 2005
The Long Good Friday 1979
A Show of Force 1990
Once Upon a Time in China 1991
Home of the Brave 2006
Bobby Kennedy 2006
Outlaw 2007
The Black Dahlia 2006
9th Company 2005
Rescue Dawn 2006
30 Days of Night 2007
Hell Ride 2008
Tropa De Elite 2007
The Wrestler 2008
Eden lake 2008
Johnny Mad Dog 2009
Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans 2009
Subway 1985
La Femme Nikita 1990
Showgirls 1995
My Life Without Me 2003
Ong-Bak: Muay Thai Warrior 2003
Magnolia 1999
The Motorcycle Diaries 2004
Old Boy 2003
Die Blechtrommel 1979
Girl with a Pearl Earring 2003
The Proposition 2005
Eternal Sunshine of the Spotless Mind 2004
Broken Flowers 2005
The Constant Gardener 2005
The Wind That Shakes the Barley 2006
Ober 2006
Caché 2005
Bowling for Columbine 2002
Interview 2007
Planet Terror 2007
Lost in Translation 2003
Alles is liefde 2007
Death Proof 2007
The Queen 2006
Der Baader Meinhof Komplex 2008
Lust, Caution 2007
Public Enemy Number One: Part I 2008
Public Enemy Number One: Part II 2008
Che - Part 1 | Part 2 2008
Sunshine Cleaning 2008
Lola rennt 1998
De Laatste dagen van Emma Blank 2009
Triangle 2009
Precious 2009
Harry Brown 2009
Sophie Scholl 2005
Das Leben der Anderen 2006
La dolce vita 1960
Gomorra 2008
Stalingrad 1993
Berlin Airlift 2006
The Shakespeare Collection 1976
Romeo & Juliet 1976
MacBeth 1978
King Lear 1976
Hotel Babylon: Seizoen 1 2006
Twelfth Night 1988
Charlie Chaplin De Vroege Jaren -The Shorts 1 1914
There Will Be Blood 2007
Ali G: In Da USAiii 2003 _________________
Films gezien - Collectie |
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Mon Mar 28, 2011 8:08 pm Post subject: |
|
|
Lieuwe: Yabu no naka no kuroneko ofwel Black Cat, typisch sfeervol Japans spookverhaal! Geen legendarische klassieker maar zeker de moeite waard.
Harald: Se7en staat niet als gekeken, ik neem aan dat je hem wel eens gezien hebt, maar dit is een van die films die eigenlijk een halfjaarlijkse herkijk verdient naar mijn mening
Wizz-Art: Boksuneun naui geot ofwel Sympathy for Mr. Vengeance. Oldboy beviel je zeer goed zo te zien, Ms. Vengeance veel minder. Deze film is in mijn ogen veel beter dan Ms. Vengeance, en vrijwel gelijkwaardig aan Oldboy, ook al mist deze wel de actie, maar heeft in ruil daarvoor meer emotie.
Mr. Blonde: Grandma's Boy, een van mijn favoriete comedy's aller tijden
Leejon: LOST IN TRANSLATION, lost in translation, LOSTINTRANSLATION, lostintranslationlostintranslation Lost in Translation _________________
|
|
Back to top |
|
|
Harald
Joined: 06 Jul 2009 Posts: 3269 Location: Brecht, België
|
Posted: Mon Mar 28, 2011 10:21 pm Post subject: |
|
|
@ Erik: Jean de Florette heb ik blind gekocht, net als het vervolg. Ik denk niet dat ze gaan tegenvallen!
@ Jildo: Het is inderdaad een schitterende film waar ik terug van ga genieten .
@ Nick: ik heb Se7en de eerste keer gezien toen ik iets van 12 of 13 was, ik was toen ten zeerste onder de indruk. Sindsdien heb ik hem echter niet meer gezien. _________________ Collectie
Gezien
|
|
Back to top |
|
|
Harald
Joined: 06 Jul 2009 Posts: 3269 Location: Brecht, België
|
Posted: Mon Mar 28, 2011 10:22 pm Post subject: |
|
|
count_orlok wrote: | @Harald: Taxi Driver al eens gezien? |
Nog nooit gezien! Taxi Driver is een blinde aankoop naar aanleiding van zijn status als klassieker en must see. De prijs was ook heel sschappelijk . Staat genoteerd! _________________ Collectie
Gezien
|
|
Back to top |
|
|
The_Milagro
Joined: 04 Jul 2009 Posts: 4303
|
Posted: Mon Mar 28, 2011 10:40 pm Post subject: |
|
|
@ Leejon;
Tropa De Elite 2007
Je hebt er zoveel die te tippen zijn, maar mijn oog viel op deze _________________ Even if you fall on your face, you're still moving forward.
Collectie
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted then used against you. |
|
Back to top |
|
|
count_orlok
Joined: 11 Aug 2009 Posts: 4575
|
Posted: Mon Mar 28, 2011 10:54 pm Post subject: |
|
|
@Leejon: inderdaad heel veel moois wat je nog niet gezien hebt! Moeilijk te kiezen...
Ik tip je dan The Butterfly Effect, omdat het misschien een wat minder voor de hand liggende tip is maar wél een film die ik persoonlijk erg mooi vind, en het verdient om gezien te worden. _________________ Why have you disturbed our sleep; awakened us from our ancient slumber? |
|
Back to top |
|
|
ManMonster
Joined: 30 Jun 2009 Posts: 1853 Location: België
|
Posted: Tue Mar 29, 2011 9:08 am Post subject: |
|
|
Tip voor Leejon: Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Ga dat zien en geniet!!! NU!!!
Tip voor Harald: Big Fish
Tim Burton's beste? Heel erg mooi verhaal waar ik niet te veel woorden aan wil vuil maken. Zelfde als bij Leejon: ga dat zien en geniet!!! NU!!! _________________ If payback's a bitch, you'll be in debt forever.
|
|
Back to top |
|
|
Harald
Joined: 06 Jul 2009 Posts: 3269 Location: Brecht, België
|
Posted: Tue Mar 29, 2011 9:54 am Post subject: |
|
|
Erik: A Bout de souffle (1960)
Een titel die ik ken en waarvan ik hoor dat die zeer goed is . Aan jou om mijn idee te bevestigen of niet natuurlijk.
Verhoeven: Alatriste (2006)
Het verbaasde me enigzins dit in je collectie te vinden, dus kijk er nu maar naar!
Mikel: Good night, and good luck. (2005)
Een film die ik destijds gratis bij FilmValley heb gekregen. Daarbij beviel me die ook nog heel goed. Twee redenen om hem te zien dus.
Lieuwe: The Astronaut Farmer
Ik vond het een oke-filmpje, hoe wel er wel wat moraal en boodschapachtige scenes tussenzitten. Misschien vind je het wel wat.
Manu: The 40 year old virgin (2005)
In mijn herinnering zeer grappig en een van de eerste Apatow films.
Nick: 3:10 to Yuma (2007)
De eerste titel die ik tegenkwam die ik ook nog verstond!
Jildo: The Fly (1958)
Volgens mijn ouders een goede film, zelf heb ik hem nog nooit gezien. Valt die tegen, blame my parents!
Marco: The Bourne Identity
Als ik juist ben en die Profiler alles bevat dat je nog niet gezien hebt, kijk dan zeker deze geweldige actiefilm!
Kimmie: 8 Mile (2002)
Wat dacht jij toen je hoorde dat Eminem een film ging maken? Ik dacht: jeuj! Op een heel ironische en sarcastische manier. Niet alleen is de muziek zeer goed, zijn de battles geweldig eigenlijk valt die film heel goed mee. Verbazend genoeg.
Dani:17 again (2009)
Zo kan je spijt krijgen van die aankoop.
Paul: American Gangster (2007)
Een film die ik zeer goed vond en die je dus zeker moet zien. Denzel Washington speelt hier weer eens een goede rol, iets wat de laatste tijd niet zoveel meer gebeurd. Ook Russel Crowe doet het weer uitstekend.
Leejon: Billy Eliott
Voor mij is dit gewoon een van de beste films die ik ooit gezien heb. Beoordeel jij hem nu maar! _________________ Collectie
Gezien
|
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Tue Mar 29, 2011 9:59 am Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Dani:17 again (2009)
Zo kan je spijt krijgen van die aankoop. |
_________________
|
|
Back to top |
|
|
The_Milagro
Joined: 04 Jul 2009 Posts: 4303
|
Posted: Tue Mar 29, 2011 11:02 am Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Marco: The Bourne Identity
Als ik juist ben en die Profiler alles bevat dat je nog niet gezien hebt, kijk dan zeker deze geweldige actiefilm!
|
Nee, profiler bevat alles wat ik heb.
En The Bourne Identity heb ik al gezien _________________ Even if you fall on your face, you're still moving forward.
Collectie
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted then used against you. |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Tue Mar 29, 2011 12:36 pm Post subject: |
|
|
Openingspost weer aangepast.
Mijn tip voor Leon is een erg voor de hand liggende:
Citizen Kane (Orson Welles, 1941)
Nummer 1 must see voor elke filmliefhebber, of je 'm nu goed gaat vinden of niet. Dit *is* film. _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|