View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Inland Rabbit
Joined: 20 Apr 2010 Posts: 1171 Location: Houten
|
Posted: Fri Nov 04, 2011 11:11 pm Post subject: Persoonlijke Series Top 25/50? |
|
|
Jaja dan heb je vast weer van die ongezellige mensen die zeggen "Ja maar dat heb ik al gedaan op FilmValley en WhatIWatch", boehoee daar was ik niet. Tot zover het ietwat onaardige begin van dit topic.
Lijkt me leuk dat iedereen even een poging doet tot een Top 25 of langer (IMDB llinkje erbij ofzo), wie weet geven we elkaar nog wat tips. Animatie lijkt me uitgesloten van deelname, dan staat zo mijn halve top vol met Anime series. Webseries houden we er ook maar beter buiten.Al zijn er genoeg die ik beter vind dan tv series. Series die nu nog niet door hun eerste seizoen heen zijn lijkt me logisch dat die ook niet meedoen.
Gek genoeg is de volgorde van mijn top 10 met een korreltje zout te nemen, daarna word het makkelijker.
1. Firefly ( http://www.imdb.com/title/tt0303461/ )
2. Buffy, the Vampire Slayer ( http://www.imdb.com/title/tt0118276/ )
3. Lexx: The Dark Zone ( http://www.imdb.com/title/tt0115243/ )
4. Breaking Bad ( http://www.imdb.com/title/tt0903747/)
5. Sports Night ( http://www.imdb.com/title/tt0165961/ )
6. Freaks and Geeks ( http://www.imdb.com/title/tt0193676/ )
7. Arrested Development ( http://www.imdb.com/title/tt0367279/ )
8. Titus ( http://www.imdb.com/title/tt0205700/ )
9. Twitch City ( http://www.imdb.com/title/tt0135110/ )
10. Dead Like Me ( http://www.imdb.com/title/tt0348913/ )
11. Chuck ( http://www.imdb.com/title/tt0934814/ )
12. Scrubs ( http://www.imdb.com/title/tt0285403/)
13.. Monty Python's Flying Circus ( http://www.imdb.com/title/tt0063929)(nog niet heel veel van gezien, maar erg gaaf)
14. Star Trek: The Next Generation ( http://www.imdb.com/title/tt0092455/ )
15. Brass Eye ( http://www.imdb.com/title/tt0118273/ )
16. Friends ( http://www.imdb.com/title/tt0108778/ )
17. Californication ( http://www.imdb.com/title/tt0904208/ )
18. Angel ( http://www.imdb.com/title/tt0162065/ )
19. Community ( http://www.imdb.com/title/tt1439629/ )
20. Louie ( http://www.imdb.com/title/tt1492966/ )
21. Dexter ( http://www.imdb.com/title/tt0773262/ )
22. Jiskefet (vooral Lullo's)
23. Daar Vliegende Panters
24. Pushing Daisies ( http://www.imdb.com/title/tt0925266/ )
25. The Muppet Show ( http://www.imdb.com/title/tt0074028/ )
Veel komedie. Wel leuk hoor, af en toe zo'n dramaatje tussendoor op HBO/FX/Showtime/AMC, maarniet alles kan zo goed zijn als Breaking Bad helaas. Ik kijk nog uit naar Sons of Anarchy.
Series die ik nog nooit heb gezien zijn (*of niet voldoende van) en daarom hier niet in kunnen staan zijn: *Seinfeld, Battlestar Gallactica, Veronica Mars, The Shield, The Wire, Carnivale, *The X-Files e.a
Nu jullie _________________
|
|
Back to top |
|
|
kimmie
Joined: 26 Mar 2010 Posts: 1655 Location: noord holland
|
Posted: Sat Nov 05, 2011 1:24 am Post subject: |
|
|
1. Twin peaks
2. E.R.
3. CSI (las vegas)
4. Grey's anatomy
5. Seinfeld
6. Private practice
7. How i met your mother
8. Forbrydelsen
9. Wallander
10. Big bang Theory
11. Law and order SVU
12. wire in the blood
13. Lewis
14. The closer
15. Sex and the city
16. Mad about you
17. Medium
18. Inspector morse
19. X files
20. Law and order
21. Flikken maastricht
22. Silent witness
23. OZ
24. Waking the dead
25. CSI NY _________________ mijn WiW
|
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Sat Nov 05, 2011 10:54 am Post subject: |
|
|
Ik heb het geprobeerd, maar het lukt me echt niet een volledige lijst te maken die ergens op slaat. Enerzijds omdat ik serieuze en volkomische series niet kan vergelijken, anderzijds omdat veel series (Supernatural, HIMYM) te sterk verschillen in kwaliteit tussen de eerste en laatste seizoenen. Het beste dat ik kan geven is;
'Drama'
1. Six Feet Under
2. Dexter
3. Breaking Bad
4. The X-Files
5. Game of Thrones
Comedy
1. Chappelle's Show
2. Off Centre
3. Arrested Development
4. It's Always Sunny in Philadelphia
5. Scrubs _________________
|
|
Back to top |
|
|
samwissegamgee
Joined: 14 Jul 2009 Posts: 2087 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Sat Nov 05, 2011 12:04 pm Post subject: |
|
|
1. Game of Thrones
2. Smallville
3. Prisonbreak
4. Rome
5. CSI Miami _________________ All you have to decide is what to do with the time that is given to you. |
|
Back to top |
|
|
Inland Rabbit
Joined: 20 Apr 2010 Posts: 1171 Location: Houten
|
Posted: Sat Nov 05, 2011 12:38 pm Post subject: |
|
|
ok, ik snap Nick zn punt wel.
Toch, de reden waarom ik opperde voor een grotere lijst is, omdat met kleine lijsten hier vrijwel elke keer ongeveer hetzelfde komt te staan. Iedereen kent Dexter, iedereen kent X-Files. Bij een grote lijst zit er vrijwel altijd iets tussen wat je niet kent, die kans is bij een top 10 (top 5 helemaal) gewoon veel te klein.
Waarom kies ik dan voor een toplijstjes topic en niet voor een TIPlijstjes topic, vraag je ja af. Nou, omdat ik toplijsten wel heel cool vind en benieuwd ben wat iedereen nu zowel de beste series vind. Alleen zo'n top 5/10, tsjah nogal makkelijk (no offence). _________________
|
|
Back to top |
|
|
count_orlok
Joined: 11 Aug 2009 Posts: 4575
|
Posted: Sat Nov 05, 2011 12:42 pm Post subject: |
|
|
Ik ga het in heel veel sub-categoriën onderdelen. De posities zijn redelijk inwisselbaar omdat elke serie soms een seizoen heeft dat beter of minder is dan van een andere sreie.
Series: "fantasy" (of: "minder realistisch")
1. True Blood
2. Dexter
3. Game of Thrones
4. Being Human (Engelse versie)
5. the Walking Dead
6. Carnivale
Series: "misdaad/serieus"
1. Breaking Bad
2. Sons of Anarchy
3. Boardwalk Empire
4. The Sopranos
5. The Wire
Komedie geanimeerd:
1. The Simpsons
2. Family Guy
3. South Park
Komedie live action:
1. Seinfeld
2. Friends
3. The Big Bang Theory
4. Curb your Enthusiasm
Breaking Bad en Dexter zijn wat lastig. Vallen tussen serieus en minder realistisch in. _________________ Why have you disturbed our sleep; awakened us from our ancient slumber? |
|
Back to top |
|
|
Wizz-Art
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 6696 Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR
|
Posted: Sat Nov 05, 2011 12:59 pm Post subject: |
|
|
Ik hou voornamelijk van series met een hele verhaallijn door een seizoen heen.
Dawson's Creek
The Shield
The Simpsons
24
Millennium
The Wire
Prison Break
Alias
Lost
Friday Night Lights
One Tree Hill
The X-Files
Mad Men
Gossip Girl
Damages
The West Wing
Heroes
Dat zijn m'n favorieten wel zo'n beetje... _________________ *For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..* |
|
Back to top |
|
|
The_Milagro
Joined: 04 Jul 2009 Posts: 4303
|
Posted: Sat Nov 05, 2011 1:12 pm Post subject: |
|
|
òke, mijn geweldige lijst XD
Game of Thrones
Deadwood
House MD
Red vs, Bleu
The A-Team
Scrubs
Zijn de enigste series die ik dat werkelijk gevolgd heb XD _________________ Even if you fall on your face, you're still moving forward.
Collectie
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted then used against you.
Last edited by The_Milagro on Sat Nov 05, 2011 5:07 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Sat Nov 05, 2011 4:14 pm Post subject: |
|
|
Inderdaad, Deadwood is geen serie. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Inland Rabbit
Joined: 20 Apr 2010 Posts: 1171 Location: Houten
|
Posted: Sat Nov 05, 2011 8:22 pm Post subject: |
|
|
Je bijdrage aan dit topic is weer uitermate zinvol. Dank _________________
|
|
Back to top |
|
|
Harald
Joined: 06 Jul 2009 Posts: 3269 Location: Brecht, België
|
Posted: Sun Nov 06, 2011 10:08 am Post subject: |
|
|
Verhoeven wrote: | Inderdaad, Deadwood is geen serie. |
En waarom niet? _________________ Collectie
Gezien
|
|
Back to top |
|
|
count_orlok
Joined: 11 Aug 2009 Posts: 4575
|
Posted: Sun Nov 06, 2011 12:11 pm Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Verhoeven wrote: | Inderdaad, Deadwood is geen serie. |
En waarom niet? |
Sarcastische opmerking van Verhoeven omdat Marco Deadwood eerst vergeten was in zijn lijstje te zetten. _________________ Why have you disturbed our sleep; awakened us from our ancient slumber? |
|
Back to top |
|
|
|