|
CinemaTic Voor CinemaTics en (ex)FilmValleien
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ManMonster
Joined: 30 Jun 2009 Posts: 1853 Location: België
|
Posted: Wed Nov 13, 2013 12:11 pm Post subject: 2014 |
|
|
Zag dit op een ander forum staan en ben wel benieuwd wat jullie van het geplande filmaanbod voor 2014 vinden. Ik kijk persoonlijk het meest uit naar de nieuwe Sin City maar ben ook heel erg benieuwd naar Noah en de nieuwe Terry Giliam (The Zero Theorem). Hopelijk wordt ook de nieuwe X-Men weer van hetzelfde niveau als de vorige. Waar kijken jullie vooral naar uit?
(onder het streepje is het een schaamteloze copy paste )
-----------------------------------------------
Voyage of Time (Terrence Malick)
Interstellar (Christopher Nolan)
Transcendence (Wally Pfister, ex-cinematographer van Nolan)
Jupiter Ascending (The Wachowskis)
Noah (Darren Aronofsky)
The Grand Budapest Hotel (Wes Anderson)
Midnight Special (Jeff Nichols)
Godzilla (Gareth Edwards)
The Hobbit: There and Back Again (Peter Jackson)
Her (Spike Jonze)
Robocop
The Monuments Men (George Clooney)
Nymphomaniac part 1 & 2 (Lars Von Trier)
Inherent Vice (Paul Thomas Anderson)
Cyber (Michael Mann)
The Wolf of Wall Street (Martin Scorsese)
The Zero Theorem (Terry Gilliam)
Heart of the Sea (Ron Howard)
Selfless (Tarsem Singh)
Guardians of the Galaxy
Gone Girl (David Fincher)
The Secret Service (Matthew Vaughn)
X-Men: Days of Future Past (Bryan Singer)
Dawn of the Planet of the Apes
Edge of Tomorrow
En dan heb je nog verschillende 2013 oscar contenders die hier maar eerst begin volgend jaar uitkomen; 12 Years a Slave, Saving Mr. Banks, American Hustle, Nebraska, Dallas Buyers Club, All is Lost, August: Osage County, Fruitvale Station & Philomena.
Andere noemenswaardige releases;
Jodorowsky's Dune, Snowpiercer (Joon-ho Bong), Oldboy (Spike Lee), Poltergeist, Knight of Cups (Terrence Malick), Untitled Terrence Malick Project , Ex Machina, Young Ones, Our Robot Overlords, The Amazing Spider-Man 2, I Origins, Chef (Jon Favreau), Jersey Boys (Clint Eastwood), Autómata, Monsters: Dark Continent, The Labyrinth, The Signal, Parts Per Billion, Mad Max: Fury Road (George Miller), Space Station 76, Passengers, Transformers: Age of Extinction (Michael Bay), Captain America: The Winter Soldier, 300: Rise of an Empire, Under the Skin (Jonathan Glazer), Maleficent, Into the Woods, Jack Ryan: Shadow Recruit (Kenneth Branagh), Homefront, Get on Up, Big Eyes (Tim Burton), Maps to the Stars (David Cronenberg), Big Hero 6, The Giver, 47 Ronin, Anchorman 2, Sabotage, Vampire Academy, Birdman (Alejandro González Iñárritu), Non-Stop, Grace of Monaco, Far from the Madding Crowd (Thomas Vinterberg), The Gunman, How to Catch a Monster (Ryan Gosling), Winter's Tale, Animal Rescue (Michaël R. Roskam, met James Gandolfini), Jane got a Gun, Every Thing Will Be Fine (Wim Wenders), The Raid 2, Dumb and Dumber To, Predestination, Foxcatcher, The Interview (Seth Rogen), A Million Ways to Die in the West (Seth MacFarlane), Divergent, Hercules, Fifty Shades of Grey, The Expendables 3, Fast & Furious 7, Teenage Mutant Ninja Turtles, The Loft (Erik Van Looy), Dracula Untold, The Maze Runner, Need for Speed, A Most Wanted Man (Anton Corbijn), Stretch, Neighbors, Untitled Cameron Crowe Project, I Frankenstein, A Little Chaos (Alan Rickman), The Lego Movie, Seventh Son, Magic in the Moonlight (Woody Allen), 22 Jump Street, The Equalizer, Grudge Match, The Human Centipede III, Tusk (Kevin Smith), The Imitation Game (Alan Turing Biopic), How to Train Your Dragon 2, Fury, Unbroken (Angelina Jolie & Coen Brothers ), Frank, Resident Evil 6, Before I Go to Sleep, Paranormal Activity 5, Exodus (Ridley Scott), The Little Prince, The Hunger Games: Mockingjay - Part 1, Muppets Most Wanted, Minions, Mr. Peabody & Sherman, Lucy (Luc Besson), Annie & Sin City: A Dame to Kill For (Frank Miller & Robert Rodriguez) _________________ If payback's a bitch, you'll be in debt forever.
|
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Wed Nov 13, 2013 3:31 pm Post subject: |
|
|
Heel simpel. Deze titels:
Januari:
Shell, The Selfish Giant, Violette, For Those in Peril, Winter Nomads, Die Andere Heimat, Out of the Furnace, All Is Lost, Metro Manila, The Congress en Out of the Furnace.
Februari:
Les Salauds, Henri, Nebraska, Only Lovers Left Alive, Her, 12 Years a Slave, Kooky, Manuscripts Don't Burn, Blue Ruin, De Lego Film, Ain't them Bodies Saints en Ne me Quitte Pas.
Maart:
Miele, Once Upon a Forest, We Are The Best!, An Episode in the Life of an Iron Picker, The Missing Picture, Spies & Glistrup, Suzanne, Blind en In Jouw Naam.
April:
Minuscule - La Valle des Fourmis Perdues, Noah, Supernova, The Immigrant, La Jaula de Oro, Supernova, The Amazing Catfish, The Double, Ida en The Philosophers.
Mei:
Bethlehem.
Juni:
Attila Marcel, De 100-jarige Man Die uit het Raam Klom en Verdween en Devil's Knot.
Juli:
Hotell.
September:
The Maze Runner.
Oktober:
Les Vacances du Petit Nicolas.
Veel van wat je noemt heeft in Nederland nog geen concrete releasedatum dus die ik laat ik voorlopig achterwege. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
count_orlok
Joined: 11 Aug 2009 Posts: 4575
|
Posted: Wed Nov 13, 2013 10:56 pm Post subject: |
|
|
Zoals elk jaar weer een hoop moois. Ik kijk het meest uit naar Guardians of the Galaxy. Heb hier een heel goed voorgevoel over. James Gunn + het meest whacky, maffe superheldenteam wat ik ken... heel nieuwsgierig wat dit gaat opleveren. Verder kijk ik uit/ben benieuwd naar:
-Jupiter Ascending
-Interstellar (ben benieuw naar de post-Batman Nolan)
-The Grand Budapest Hotel
-Godzilla
-Her
-Cyber
-X-Men
-Dawn of the Planet of the Apes
-The Raid 2
-Captain America: the Winter Soldier
-Maps to the stars
-Our Robot Overlords _________________ Why have you disturbed our sleep; awakened us from our ancient slumber? |
|
Back to top |
|
|
ManMonster
Joined: 30 Jun 2009 Posts: 1853 Location: België
|
Posted: Thu Nov 14, 2013 12:03 pm Post subject: |
|
|
count_orlok wrote: | Zoals elk jaar weer een hoop moois. Ik kijk het meest uit naar Guardians of the Galaxy. Heb hier een heel goed voorgevoel over. James Gunn + het meest whacky, maffe superheldenteam wat ik ken... heel nieuwsgierig wat dit gaat opleveren. |
Die film gaat volgens mij staan of vallen met Rocket Raccoon, gaat moeilijk worden om die geloofwaardig op het scherm te toveren iig. _________________ If payback's a bitch, you'll be in debt forever.
|
|
Back to top |
|
|
count_orlok
Joined: 11 Aug 2009 Posts: 4575
|
Posted: Thu Nov 14, 2013 1:28 pm Post subject: |
|
|
Ja, inderdaad. Ben ook erg benieuwd hoe het grote publiek dit zal ontvangen. Marvel heeft ondertussen terecht een goede naam en een trouwe schare fans opgebouwd, maar is Jan met de pet klaar voor de bizarre wereld van The Guardians of the Galaxy? Het risico op een flop is wel groot. _________________ Why have you disturbed our sleep; awakened us from our ancient slumber? |
|
Back to top |
|
|
samwissegamgee
Joined: 14 Jul 2009 Posts: 2087 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Wed Jan 01, 2014 7:02 pm Post subject: |
|
|
Voor 2014 staan deze films op mijn interesse / nieuwsgierigheidslijstje:
- The Wolf of Wall Street
- Nymphomaniac
- Dallas Buyers Club
- American Hustle
- The Monuments Men
- 12 years a slave
- Her
- 300: Rise of an Empire
- The Grand Budapest Hotel
- Divergent
- Captain America: The Winter Soldier
- The Book Thief
- Pompeii
- Transcendence
- Noah
- The Amazing Spiderman 2
- X-men Days of Future Past
- Maleficent
- 22 Jump Street
- How to train your Dragon 2
- The Raid 2
- Dawn of the planet of the Apes
- Jupiter Ascending
- Guardians of the Galaxy
- The Expendables 3
- Sin City: A dame to kill for
- Serena
- The Equalizer
- Gone Girl
- Fury
- Interstellar
- The Hunger Games: Mockingjay Part 1
- Exodus
- The Hobbit: There and Back again
- Into the Woods
Daarbij zou er dit jaar ook nog een nieuwe Terrence Malick uit gaan komen. Spannend! _________________ All you have to decide is what to do with the time that is given to you. |
|
Back to top |
|
|
Inland Rabbit
Joined: 20 Apr 2010 Posts: 1171 Location: Houten
|
Posted: Wed Jan 01, 2014 10:19 pm Post subject: |
|
|
Guardians of the Galaxy tsjah, het is James Gunn, geloofwaardigheid kun je vergeten, evenals een PG-13 rating lijkt me. Alleen daarom heb ik er al een beetje zin in.
Echt uitkijken naar films doe ik niet echt, op misschien 2 na; Only Lovers Left Alive en Her. Spike Jonze heeft nog geen slechte film gemaakt en het lijkt erop dat dit ook weer geweldig is geworden. _________________
|
|
Back to top |
|
|
JT Chinaski
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 2166 Location: Drachten
|
Posted: Thu Jan 02, 2014 1:29 am Post subject: |
|
|
ManMonster wrote: | count_orlok wrote: | Zoals elk jaar weer een hoop moois. Ik kijk het meest uit naar Guardians of the Galaxy. Heb hier een heel goed voorgevoel over. James Gunn + het meest whacky, maffe superheldenteam wat ik ken... heel nieuwsgierig wat dit gaat opleveren. |
Die film gaat volgens mij staan of vallen met Rocket Raccoon, gaat moeilijk worden om die geloofwaardig op het scherm te toveren iig. |
_________________ “Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!” Bill Murray (What about Bob?) |
|
Back to top |
|
|
ManMonster
Joined: 30 Jun 2009 Posts: 1853 Location: België
|
Posted: Mon Mar 03, 2014 1:35 am Post subject: |
|
|
Looks awesome, ik kan iig niet wachten op de film. Desnoods ga ik hem alleen zien in de bios maar ik ga hem sowieso zien op het grote scherm!!
Heb trouwens onlangs de Sin City comic (deel 1) gelezen en ik ben nu nog meer fan van de (eerste) film. Je kan bijna de film opzetten en de comic voor je laten lezen met de audio van de film, echt super goed gedaan! Kan niet wachten op het vervolg! _________________ If payback's a bitch, you'll be in debt forever.
|
|
Back to top |
|
|
The_Milagro
Joined: 04 Jul 2009 Posts: 4303
|
Posted: Mon Dec 29, 2014 10:55 pm Post subject: |
|
|
Dit is zo beetje mijn top 10 geworden dit jaar.
HEEL veel films gemist helaas, dus had zo maar anders kunnen zijn:
01) The Grand Budapest Hotel
02) Lev Staerkt (On the Edge) (AANRADER)
03) La Cueva
04) The Raid 2: Berandal
05) Guardians of the Galaxy
06) Dawn of the Planets of the Apes
07) As Above, So Below
0 Lucy
09) Muppets Most Wanted
10) Deliver us from Evil
On the Edge staat misschien niet bovenaan de lijst, maar wel de grootste aanrader van het lijstje.
Zou me niet verbazen als deze film bij een herkijk hoger scoort. _________________ Even if you fall on your face, you're still moving forward.
Collectie
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted then used against you. |
|
Back to top |
|
|
Harald
Joined: 06 Jul 2009 Posts: 3269 Location: Brecht, België
|
Posted: Tue Dec 30, 2014 4:02 pm Post subject: |
|
|
Lucy op 8? Dat vond ik een van de slechtse, misschien zelfs de slechtste prent van 2014! _________________ Collectie
Gezien
|
|
Back to top |
|
|
The_Milagro
Joined: 04 Jul 2009 Posts: 4303
|
Posted: Wed Dec 31, 2014 12:21 pm Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Lucy op 8? Dat vond ik een van de slechtse, misschien zelfs de slechtste prent van 2014! |
Ja, heb erg van de film genoten.
Had ik meer films gezien dit jaar had ze er misschien niet in gestaan
Zat ook erg te twijfelen tussen plek 8 en 9 xD _________________ Even if you fall on your face, you're still moving forward.
Collectie
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted then used against you. |
|
Back to top |
|
|
count_orlok
Joined: 11 Aug 2009 Posts: 4575
|
Posted: Wed Dec 31, 2014 2:42 pm Post subject: |
|
|
Lucy was leuk. Het verhaaltje heeft niet som handen, maar dat hoeft ook niet. Pretentieloos zomerfilmvermaak en daar is niks mis mee.
Als recensent voor FilmTotaal en Schokkend Nieuws moest ik twee jaarlijstjes inleveren met daarop de films uit 2014 die ik het beste vond. Misschien ook wel leuk om hier even te laten zien, en gelijk te vragen wat jullie favorieten waren. Voor FilmTotaal mochten het alleen films zijn die dit jaar in Nederland in de bioscoop zijn uitgekomen, voor Schokkend Nieuws mochten het alleen genrefilms zijn, maar wel ook films die niet in de bios maar wel op filmfestivals draaiden. Vandaar dat er sommige films twee keer tussen zitten maar de lijstjes ook verschillen. Bovendien heb ik de lijstjes met een tussenpoos gemaakt dus sommige films waren weer van positie veranderd...
Hoe dan ook, dit zijn ze, met korte verantwoording erbij.
Mijn lijst voor FilmTotaal:
1. All is lost
Één acteur, één boot, één overweldigende ervaring. All Is Lost pakt je vast en laat je niet meer gaan. Een existentialistische film over de feilbaarheid, hoop en overlevingsdrang, waar ook nog een politiek metafoor in valt te herkennen. Maar bovenal is het gewoon vreselijk spannend.
2. The Raid 2
The Raid 2 is niet alleen een superieure actiefilm, maar ook een geweldig misdaadepos. Een film die als voorbeeld zou moeten dienen voor iedere actiefilmregisseur. De actie is niet alleen vlekkeloos in beeld gebracht, maar is ook nog altijd spectaculair, vol praktische effecten en staat altijd in dienst van het verhaal. Let op, Hollywood: zó doe je het!
3. Nightcrawler
Een geweldige Gyllenhaal ondergaat een volledige transformatie en steelt de show in deze film over de gruwelen van het grootstedelijke mediasysteem. Slim, duister en spannend.
4. Guardians of the Galaxy
Er is al heel veel gezegd en geschreven over Guardians of the Galaxy. Voor velen een grote verrassing, maar voor wie het eerdere werk van James Gunn kende was het succes minder onverwachts. Net als in Slither en Super weet Gunn weer de ideale mix te vinden van fantasie en komedie. Een geoliede machine die alles biedt wat je je van een blockbuster zou kunnen wensen.
5. Fruitvale Station
Nu weer ontzettend actueel met de recente gebeurtenissen in de V.S in het achterhoofd. Fruitvale Station gaat over de laatste dag in het leven van de jonge zwarte man Oscar Grant voordat hij door de spoorwegpolitie werd gedood. Verfilming van waargebeurd verhaal dat choqueert en emotioneert. Hou het maar eens droog bij die laatste scènes...
6. Under the Skin
Een film die je moet ondergaan. Een audiovisueel hoogstandje die de zintuigen prikkelt en nog lang in je hoofd blijft rondspoken.
7. Edge of Tomorrow
Slimme en inventieve sciencefiction, grappig en met uitstekende actie. Een film die ook echt de moeite waard is om een tweede keer in de bioscoop te zien.
8. John Wick
Ik zal vast wat verbaasde reacties krijgen vanwege het noemen van John Wick. Maar zijn plek in de top 10 is absoluut verdiend. Zo eenvoudig kan een goede actiefilm zijn: neem een prima (supporting) cast, een simpel, rechttoe rechtaan verhaal en actie die altijd goed gechoreografeerd, opwindend, lekker lomp en compromisloos is. En dat met een beperkt budget en debuterende regisseurs! Éen van de betere actiefilms van de afgelopen tien jaar.
9. The Double
Absurdistisch, intrigerend, grappig. The Double zorgt voor dubbel zoveel filmplezier!
10. Blue Ruin
Een wraakfilm die vooral de gevolgen van gewelddadig wraak nemen benadrukt. Blue Ruin is razend spannend én geeft stof tot nadenken.
De lijst voor Schokkend Nieuws:
( 1 ) Nightcrawler, Dan Gilroy 2014: Een geweldige Gyllenhaal steelt de show in film over de horror van de Amerikaanse grootstedelijke media.
( 2 ) The Raid 2, Gareth Evans 2014: bloederig beukend ballet, perfect gechoreografeerd en gestyleerd.
( 3 ) Magic Magic, Sebastián Silva 2013: Zet je voortdurend op het verkeerde been en vangt de kijker in een beklemmend, unheimisch gevoel. Met uitstekend acteerwerk van Juno Temple en Michael Cera.
( 4 ) Blue Ruin, Jeremy Saulnier 2013: een wraakfilm die vooral de gevolgen van gewelddadig wraak nemen benadrukt. BLUE RUIN is razend spannend én geeft stof tot nadenken.
( 5 ) Under the Skin, Jonathan Glazer 2013: net als 2001 een film die je vooral moet ervaren. Een audiovisueel hoogstandje.
( 6 ) Guardians of the Galaxy, James Gunn 2014: Gunn weet de ideale mix tussen humor en actie te vinden in deze heerlijke space-opera.
( 7 ) Edge of Tomorrow, Doug Liman 2014: slimme science-fiction met goede actiescènes, een prima plot en sterke rollen van Tom Cruise en Emily Blunt.
( 8 ) The Double, Richard Ayoade 2014: absurdistisch en intrigrerend zorgt THE DOUBLE voor dubbel zoveel plezier.
( 9 ) Coherence, James Ward Byrkit 2013: nog meer slimme sci-fi in inventieve en spannende film die met weinig middelen heel veel weet te bereiken.
(10) Der Samurai, Till Kleinert 2014: fantasierijk afstudeerproject staat bol van de interessante symboliek, en is ook nog spannend, goor en grappig. _________________ Why have you disturbed our sleep; awakened us from our ancient slumber? |
|
Back to top |
|
|
Mr. Blonde
Joined: 16 Jul 2009 Posts: 380
|
Posted: Wed Dec 31, 2014 3:50 pm Post subject: |
|
|
594 films gezien.
Verdeeld naar decennium:
1900
1910 21
1920 43
1930 25
1940 26
1950 52
1960 50
1970 57
1980 63
1990 78
2000 69
2010 110
Verdeeld naar Land:
uk 48
usa 369
frankryk 27
spanje 10
india 6
mexico 4
nederland 11
china 1
iran 3
filipijnen 4
korea 5
australie 6
duitsland 12
japan 13
canada 8
italie 11
cuba 1
turkije 3
rusland 5
hongarije 1
nw zealnd 2
argentinie 5
hong kong 9
brazilie 7
chili 2
polen 1
grieken 1
noorwegen 1
tsjechie 2
canada 3
zweden 1
finland 1
afghanistan 1
cyprus 1
belgie 1
thailand 1
oostrijk 1
Top 5 2014 (Voorlopig, heb nog zat op de 'wishlist' staan)
The Grand Budapest Hotel
Dawn of the Planet of the Apes
Edge of Tomorrow
Guardians of the Galaxy
Noah
Top 5 'ALL OVER'
Exit Through the Gift Shop (2010)
Faust - Eine deutsche Volkssage AC (1926)
Prisoners (2013)
Targets (196Cool
Twentieth Century (1934) _________________
|
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|