CinemaTic Forum Index CinemaTic
Voor CinemaTics en (ex)FilmValleien
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Nederlandse Cinema
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    CinemaTic Forum Index -> Europa
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wizz-Art



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 6696
Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR

PostPosted: Tue Apr 13, 2010 1:41 pm    Post subject: Reply with quote

count_orlok wrote:
Wizz-Art wrote:
Terug naar de kust gekeken, geen bloot, geen tenekrommende dialogen, mooie cinematografie wellicht een beetje voorspelbaar. Het was een aangename zit in elk geval.


Over bloot gesproken: wij Nederlanders denken wel altijd dat we zowat patent op bloot in films hebben, maar ik hoorde of las ooit ergens dat de Zweden of Denen de koplopers zijn qua naakt in films.


Niet functioneel naakt wordt er bedoeld, er is geen land wat daaraan kan tippen Razz
_________________
*For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..*
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
kimmie



Joined: 26 Mar 2010
Posts: 1655
Location: noord holland

PostPosted: Tue Apr 13, 2010 4:02 pm    Post subject: Reply with quote

Wizz-Art wrote:
Terug naar de kust gekeken, geen bloot, geen tenekrommende dialogen, mooie cinematografie wellicht een beetje voorspelbaar. Het was een aangename zit in elk geval.


vond het boek al tenenkrommend.... vond het saskia noort haar slechtste boek..
_________________
mijn WiW

Back to top
View user's profile Send private message
JT Chinaski



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 2166
Location: Drachten

PostPosted: Tue Apr 13, 2010 4:22 pm    Post subject: Reply with quote

Ben ook erg benieuwd naar De gelukkige huisvrouw, die trekt me meer dan Komt een vrouw bij de dokter.
_________________
“Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!” Bill Murray (What about Bob?)
Back to top
View user's profile Send private message
Wizz-Art



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 6696
Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR

PostPosted: Tue Apr 13, 2010 10:07 pm    Post subject: Reply with quote

kimmie wrote:
Wizz-Art wrote:
Terug naar de kust gekeken, geen bloot, geen tenekrommende dialogen, mooie cinematografie wellicht een beetje voorspelbaar. Het was een aangename zit in elk geval.


vond het boek al tenenkrommend.... vond het saskia noort haar slechtste boek..


Ik lees geen boeken, bijna niet, maar de film was goed te doen hoor.
_________________
*For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..*
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Pindarots



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 1450

PostPosted: Tue Apr 13, 2010 10:12 pm    Post subject: Reply with quote

Wizz-Art wrote:
kimmie wrote:
Wizz-Art wrote:
Terug naar de kust gekeken, geen bloot, geen tenekrommende dialogen, mooie cinematografie wellicht een beetje voorspelbaar. Het was een aangename zit in elk geval.


vond het boek al tenenkrommend.... vond het saskia noort haar slechtste boek..


Ik lees geen boeken, bijna niet, maar de film was goed te doen hoor.


Wtf, weet je zeker dat het een Nederlandse film is? Shocked
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Wizz-Art



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 6696
Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR

PostPosted: Tue Apr 13, 2010 10:27 pm    Post subject: Reply with quote

Pindarots wrote:
Wizz-Art wrote:
kimmie wrote:
Wizz-Art wrote:
Terug naar de kust gekeken, geen bloot, geen tenekrommende dialogen, mooie cinematografie wellicht een beetje voorspelbaar. Het was een aangename zit in elk geval.


vond het boek al tenenkrommend.... vond het saskia noort haar slechtste boek..


Ik lees geen boeken, bijna niet, maar de film was goed te doen hoor.


Wtf, weet je zeker dat het een Nederlandse film is? Shocked


Lol, ja, niet de typische kenmerken enzo maar dat doet Kuipers bijvoorbeeld ook niet en daarom zijn zijn films top Cool
_________________
*For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..*
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Verhoeven



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 5626
Location: Zuid-Limburg

PostPosted: Sat May 01, 2010 5:41 pm    Post subject: Reply with quote

Lepel (2005) en Knetter (2005)
Twee kindvriendelijke kinderfilms die nauwelijks de moeite waard zijn voor volwassen. Daarvoor is te kinderlijk en heeft nauwelijks iets om handen. Opvallend dat in beiden producties het onuitstaanbare gedrocht van een Carice van Houten zit. In beiden films eist ze de aandacht op zonder daarvoor ook maar iets ervoor terug te doen. Aanwezigheidspremie?

Het is dat ze kleren aanhield anders was het de zoveelste productie waarin ze liet zien hoe goed ze is zonder kleren. Respectievelijk --> / **½
_________________
Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Back to top
View user's profile Send private message
Verhoeven



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 5626
Location: Zuid-Limburg

PostPosted: Tue May 25, 2010 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Hunting & Zn. (2010)
Kromme dialogen, weer een onnodige blootscene en de cinematografie voelt ontzettend kunstzinnig aan maar legt alleen maar bloot dat er nauwelijks na is gedacht over de mise-en-scène. Tenenkrommend. Maar ik heb me wel ontzettend goed vermaakt. De scenes aan bed vond ik echt hilarische. De halve zaal lag bij ons gisteren plat van het lachen. Terwijl het een psychologisch drama is over een schijnbaar gelukkig stel dat zich spiegelt aan alles wat de televisie en lifestylebladen hen voorschrijft. Ze lijken gelukkig met hun bestaan, totdat de cosmetica waarmee ze hun illusionaire leven hebben ingesmeerd begint te barsten. En dan begint alles wat vanzelfsprekend lijkt te kantelen. Mr. Green

Laten we de Nederlandse film op een paar na vooral voor onszelf houden. Ik zou me doodschamen als dit in andere landen te zien zou zijn of op prestigieuze filmfestivals. Nederlandse best verkopende exportproduct is niet film. Dat het ook anders kan bewijst Win/Win, Nothing Personal en Kan door Huid Heen afgelopen tijd. 0*
_________________
Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Back to top
View user's profile Send private message
Verhoeven



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 5626
Location: Zuid-Limburg

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 6:00 pm    Post subject: Reply with quote

R U There (2010)
Er zit een shot in R U There dat op zichzelf al een scene is. Een scene dat ik al veelvuldig heb terug zien komen in de Wereldcinema. Ik bedoel het shot waar de hoofdpersoon buitenhuis op het platteland van Taiwan staat. Het is vroeg in de ochtend, over de prachtige beboste heuvels op de achtergrond liggen mistvelden. De hoofdpersoon steekt een sigaret op die hem aangeboden wordt, een teken dat hij zich eindelijk kan ontspannen. Vervolgens beweegt ook de camera, die eerst nog in de deuropening stond, zich langzaam naar buiten. Het landschap wordt weidser, het beeld gaat meer vrijheid ademen, de band tussen de hoofdpersoon en de de aardese realiteit wordt hersteld.

Waar hebben we dat eerder gezien?

1. Denk aan de beroemde eindscene uit The Searchers (1956).

2. De koning van de citaten en verwijzingen. Ik heb het over Quentin Tarantino. Hij doet dat beroemde shot uit The Searchers dunnetjes over in het eerste hoofdstuk van Inglourious Basterds.

3. En een derde voorbeeld komt uit Kaos (1984). Van Paolo Taviani en Vittorio Taviani. Zie hier.
_________________
Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Back to top
View user's profile Send private message
Erik Hagen
Site Admin


Joined: 29 Jun 2009
Posts: 3794
Location: Utrecht

PostPosted: Tue Jun 15, 2010 8:17 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Het is vroeg in de ochtend, over de prachtige beboste heuvels op de achtergrond liggen mistvelden. De hoofdpersoon steekt een sigaret op die hem aangeboden wordt, een teken dat hij zich eindelijk kan ontspannen. Vervolgens beweegt ook de camera, die eerst nog in de deuropening stond, zich langzaam naar buiten. Het landschap wordt weidser, het beeld gaat meer vrijheid ademen, de band tussen de hoofdpersoon en de de aardese realiteit wordt hersteld.

Mooie en vooral heel letterlijke (op wat overschrijffoutjes na) quote uit het promotiemateriaal. Twisted Evil Wink

Maar wel leuk dat je een aantal scènes noemt waarin gebruik gemakt wordt van hetzelfde shot. Ik las dat David Verbeek sowieso niet vies is van verwijzingen naar en leentjebuur spelen bij andere films. Heb de film helaas niet meer kunnen zien in de voorpremière, dus ik moet nog even wachten tot na 17 juni.
_________________
Vae, puto deus fio...
Films 2017 |
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Verhoeven



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 5626
Location: Zuid-Limburg

PostPosted: Tue Jun 15, 2010 11:34 am    Post subject: Reply with quote

Erik Hagen wrote:
Quote:
Het is vroeg in de ochtend, over de prachtige beboste heuvels op de achtergrond liggen mistvelden. De hoofdpersoon steekt een sigaret op die hem aangeboden wordt, een teken dat hij zich eindelijk kan ontspannen. Vervolgens beweegt ook de camera, die eerst nog in de deuropening stond, zich langzaam naar buiten. Het landschap wordt weidser, het beeld gaat meer vrijheid ademen, de band tussen de hoofdpersoon en de de aardese realiteit wordt hersteld.

Mooie en vooral heel letterlijke (op wat overschrijffoutjes na) quote uit het promotiemateriaal. Twisted Evil Wink

Maar wel leuk dat je een aantal scènes noemt waarin gebruik gemakt wordt van hetzelfde shot. Ik las dat David Verbeek sowieso niet vies is van verwijzingen naar en leentjebuur spelen bij andere films. Heb de film helaas niet meer kunnen zien in de voorpremière, dus ik moet nog even wachten tot na 17 juni.

Daarvoor is het promotiemateriaal natuurlijk.

David Verbeek is een groot liefhebber van de cinema van Hou Hsiao-hsien en Tsai Ming-Liang. Maar die verwijzingen zijn al tig keer besproken. Ik wou juist dit shot eruit halen. Razz
_________________
Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Back to top
View user's profile Send private message
Erik Hagen
Site Admin


Joined: 29 Jun 2009
Posts: 3794
Location: Utrecht

PostPosted: Tue Jun 15, 2010 12:25 pm    Post subject: Reply with quote

Verhoeven wrote:
David Verbeek is een groot liefhebber van de cinema van Hou Hsiao-hsien en Tsai Ming-Liang. Maar die verwijzingen zijn al tig keer besproken. Ik wou juist dit shot eruit halen. Razz

Knap gevonden. Smile
_________________
Vae, puto deus fio...
Films 2017 |
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Verhoeven



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 5626
Location: Zuid-Limburg

PostPosted: Tue Jun 15, 2010 10:52 pm    Post subject: Reply with quote

De Nederlandse professionele gamer Jitze, die kampioenschappen over de hele wereld speelt, staat voor een buitenhuis op het platteland van Taiwan. Het is vroeg in de ochtend, over de beboste heuvels op de achtergrond liggen dikke mistflarden. Jitze steekt de sigaret op die hem wordt aangeboden, een teken dat hij zich eindelijk kan ontspannen. Vervolgens beweegt ook de camera, die eerst nog in de deuropening stond, zich langzaam naar buiten. Het landschap wordt weidser, het beeld gaat meer vrijheid ademen, de band tussen Jitze en de aardse realiteit wordt hersteld.

Dit mag trouwens wel? Shocked
_________________
Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Back to top
View user's profile Send private message
Erik Hagen
Site Admin


Joined: 29 Jun 2009
Posts: 3794
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Jun 16, 2010 10:24 am    Post subject: Reply with quote

Dat artikel dat bij het persmateriaal zat (en waar jij vrijelijk uit kopieerde), is dit artikel uit de Filmkrant. Dus ik neem aan dat het zijn eigen woorden zijn.
_________________
Vae, puto deus fio...
Films 2017 |
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Verhoeven



Joined: 29 Jun 2009
Posts: 5626
Location: Zuid-Limburg

PostPosted: Wed Jun 16, 2010 10:26 am    Post subject: Reply with quote

HaHaH... Shocked Laughing Mr. Green
_________________
Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    CinemaTic Forum Index -> Europa All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © phpBB Group. Hosted by phpBB.BizHat.com

Free Web Hosting | File Hosting | Photo Gallery | Matrimonial


Powered by PhpBB.BizHat.com, setup your forum now!
For Support, visit Forums.BizHat.com