View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Wed Apr 13, 2011 3:21 pm Post subject: Top en Flop lijst van 2011 |
|
|
Van films die in 2010 hun Bioscoop- en DVD-release hadden in België en Nederland. Dat betekent ook voor eenmalige vertoningen van films op (inter)nationale Filmfestivals. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Wed Apr 13, 2011 3:52 pm Post subject: |
|
|
Top:
01. The Tree of Life (Terrence Malick)
02. Tee rak / Eternity (Sivaroj Kongsakul) (IFFR)
03. Jodaeiye Nader az Simin / A Separation (Asghar Farhadi)
04. Drive (Nicolas Winding Refn)
05. Jean Gentil (Israel Cárdenas en Laura Amelia Guzmán) (IFFR)
06. Stand van de sterren (Leonard Retel Helmrich)
07. Kongen av Bastřy / King of Devil's Island (Marius Holst)
08. True Grit (Ethan Coen en Joel Coen)
09. A Torinói Ló / The Turin Horse (Béla Tarr)
10. Autobiografia lui Nicolae Ceausescu / The Autobiography of Nicolae Ceausescu (Andrei Ujica) (MIE)
11. Weemoed & Wildernis (Digna Sinke) (MIE)
12. Neds (Peter Mullan) (MIE)
13. Submarine (Richard Ayoade)
14. Elle s'appelait Sarah / Haar Naam Was Sarah (Gilles Paquet-Brenner)
15. Buried (Rodrigo Cortés)
16. Brownian Movement (Nanouk Leopold)
17. Udaan / Flight (ramaditya Motwane)
18. Angčle et Tony (Alix Delaporte) (MIE)
19. No et Moi (Zabou Breitman)
20. Rundskop (Michaël R. Roskam)
21. The Fighter (David O. Russell)
22. Aurora (Cristi Puiu)
23. Ocaso / Decline (Theo Court) (IFFR)
24. Chi ming yu chun giu / Love in a Puff (Ho-Cheung Pang) (IFFR)
25. Pál Adrienn (Ágnes Kocsis) (IFFR)
Flop:
01. Melancholia (Lars von Trier)
02. Les amours imaginaires (Xavier Dolan)
03. Attenberg (Athina Rachel Tsangari)
04. You Are Here (Daniel Cockburn) (IFFR)
05. Kochegar / The Stoker (Aleksey Balabanov) (IFFR)
06. Die Fremde (Feo Aladag)
07. Finisterrae (Sergio Caballero) (IFFR)
08. Anonymes / Buried Secrets (Raja Amari) (MIE)
09. Vete más lejos, Alicia (Elisa Miller) (IFFR)
10. Tsumetai nettaigyo / Cold Fish (Shion Sono) (IFFR)
11. Pina (Wim Wenders)
12. Hors Satan (Bruno Dumont)
13. Transformers: Dark of the Moon (Michael Bay)
14. Somewhere (Sofia Coppola)
15. Impardonnables (André Téchiné)
16. (Untitled) (Jonathan Parker)
17. Amer (Hélčne Cattet en Bruno Forzani
18. Incendies (Denis Villeneuve)
19. Asia no Jun-shin / Pure Asia (Ikki Katashima) (IFFR)
20. Singularidades de uma Rapariga Loura / Eccentricities of a Blond Hair Girl (Manoel de Oliveira)
21. 3 / Drei (Tom Tykwer)
22. La Pivellina (Tizza Covi en Rainer Frimmel)
23. Chassis (Adolfo Alix Jr.) (IFFR)
24. Sound of Noise (Ola Simonsson en Johannes Stjärne Nilsson) (MIE)
25. Surviving Life (Theory and Practice) (Jan Švankmajer) (IFFR) _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel.
Last edited by Verhoeven on Fri Dec 16, 2011 9:34 pm; edited 6 times in total |
|
Back to top |
|
|
mjhvenhovens
Joined: 15 Feb 2010 Posts: 1182
|
Posted: Wed Apr 13, 2011 4:33 pm Post subject: |
|
|
Top:
1. Blue Valentine
2.Cirkus Columbia
3. King's Speech
4.Marti, dupa craciun
5. Black Swan
Flop:
1. Sucker Punch
2. Season of the witch
3. Black Butterflies
4. Fasle Baranhaye Mousemi
5.Gulliver's Travels |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Sat Apr 16, 2011 12:59 pm Post subject: |
|
|
Waarom maak je geen plek voor The Autobiography of Nicolae Ceausescu, Tyrannosaur, My Joy en nog een paar films die heel hoog waardeert, Mikel? _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
mjhvenhovens
Joined: 15 Feb 2010 Posts: 1182
|
Posted: Sat Apr 23, 2011 8:44 pm Post subject: |
|
|
Verhoeven wrote: | Waarom maak je geen plek voor The Autobiography of Nicolae Ceausescu, Tyrannosaur, My Joy en nog een paar films die heel hoog waardeert, Mikel? |
Ja, zou ik kunnen doen.. Maar ben niet zo´n fan van eindeloze lijstjes.
Dus heb daarom gekozen voor een top 5 . |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Wed Dec 14, 2011 6:13 pm Post subject: |
|
|
Flinke update. En waar blijven die andere lijstjes? _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Wed Dec 14, 2011 6:34 pm Post subject: |
|
|
Top 10:
1) The Tree of Life
2) Never Let Me Go
3) A Torinói ló (Eng. titel: The Turin Horse)
4) La vida de los peces
5) Black Swan
6) Jodaeiye Nader az Simin (Eng. titel: A Separation)
7) Jűsan-nin no shikaku (Eng. titel: 13 Assassins)
8) Tsumetai nettaigyo (Eng. titel: Cold Fish)
9) Somewhere
10) Meek's Cutoff
Eervolle vermeldingen: Carnage, Drive, La piel que habito (Eng. titel: The Skin I Live In), Rabbit Hole, Les petits mouchoirs, Schastye moe (Eng. titel: My Joy), Blue Valentine, Tee rak (Eng. titel: Eternity), True Grit, Han jia (Eng. titel: Winter Vacation), 127 Hours, The King's Speech, Mistérios de Lisboa, Aurora, Tyrannosaur, Herbstgold, Norwegian Wood, Incendies, Stake Land, The Fighter,
Flop 10:
Finisterrae
Black Butterflies
Laadli Laila (Eng. titel: Virgin Goat)
El invierno de los raros
Captain America: The First Avenger
You Are Here
Conan the Barbarian
Water for Elephants
Africa United
X-Men: First Class _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
The_Milagro
Joined: 04 Jul 2009 Posts: 4303
|
Posted: Wed Dec 14, 2011 6:39 pm Post subject: |
|
|
Top 1;
Finisterrea
Geen zin om een langer/completer lijstje te maken, maar dit was toch wel het pareltje van dit jaar _________________ Even if you fall on your face, you're still moving forward.
Collectie
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted then used against you. |
|
Back to top |
|
|
count_orlok
Joined: 11 Aug 2009 Posts: 4575
|
Posted: Wed Dec 14, 2011 7:00 pm Post subject: |
|
|
Top 10, 8,5 en hoger in willekeurige volgorde:
-Hugo
-Drive
-Super
-The King's Speech
-Mirokurôze
-Rise of the Planet of the Apes
-Rubber
-Scre4m
-True Grit
-X-Men first Class
Flop 9: (onder de 5)
-Trash Humpers
-Made in Serbia
-The Three Musketeers
-Bridesmaids
-Malditos Sean1
-Thor
-Last Night
-Hereafter
-Apollo 18 _________________ Why have you disturbed our sleep; awakened us from our ancient slumber? |
|
Back to top |
|
|
JT Chinaski
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 2166 Location: Drachten
|
Posted: Wed Dec 14, 2011 7:48 pm Post subject: |
|
|
1. Drive
2. The Tree of Life
3. Meek's Cutoff
4. Black Swan
5. Essential Killing
6. The Adjustment Bureau
7. 22 Mei
8. True Grit
9. X-Men: First Class
10. The King's Speech
11. Rango
12. Hanna
13. Rise of the Planet of the Apes
14. Barney's Version
15. Source Code
16. Blue Valentine _________________ “Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!” Bill Murray (What about Bob?)
Last edited by JT Chinaski on Thu Dec 15, 2011 12:12 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Bas
Joined: 10 Jul 2009 Posts: 140 Location: Nijmegen
|
Posted: Wed Dec 14, 2011 10:18 pm Post subject: |
|
|
1. The Tree of Life (Malick)
2. Melancholia (von Trier)
3. 22 Mei (Mortier)
4. The Light Thief (Abdykalykov)
5. Drive (Refn)
6. Norwegian Wood (Tran)
7. Never Let Me Go (Romanek)
8. Meek's Cutoff (Reichardt)
9. Outside Satan (Dumont)
10. Blue Valentine (Cianfrance) _________________
|
|
Back to top |
|
|
The_Milagro
Joined: 04 Jul 2009 Posts: 4303
|
Posted: Wed Dec 14, 2011 10:42 pm Post subject: |
|
|
count_orlok wrote: |
Flop:
-The Three Musketeers
-Thor
|
_________________ Even if you fall on your face, you're still moving forward.
Collectie
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted then used against you. |
|
Back to top |
|
|
count_orlok
Joined: 11 Aug 2009 Posts: 4575
|
Posted: Wed Dec 14, 2011 11:40 pm Post subject: |
|
|
The_Milagro wrote: | count_orlok wrote: |
Flop:
-The Three Musketeers
-Thor
|
|
Ja, vooral The Three Musketeers was vreselijke bagger. _________________ Why have you disturbed our sleep; awakened us from our ancient slumber? |
|
Back to top |
|
|
Inland Rabbit
Joined: 20 Apr 2010 Posts: 1171 Location: Houten
|
Posted: Thu Dec 15, 2011 3:23 pm Post subject: |
|
|
Ben er nog niet helemaal uit. Om verschillende redenen, maar eigenlijk 1 belangrijke, bestaat mijn top 10 uit films die ook echt van productiejaar 2011 zijn en/of in het oorsprongkelijke land in 2011 zijn uitgekomen. Voornaamste reden is, dat als je anders terugkijkt met een statistiekenprogramma en je voert iets dergelijks in van films/2011 of stemmen/2011 de andere films toch ook echt onder 2010 worden geschaard. Ten tweede is het ook ronduit belachelijk om iets een 2011 film te noemen, simpelweg omdat hier de distributie een half jaar te laat was. _________________
|
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Thu Dec 15, 2011 3:34 pm Post subject: |
|
|
Inland Rabbit wrote: | Ben er nog niet helemaal uit. Om verschillende redenen, maar eigenlijk 1 belangrijke, bestaat mijn top 10 uit films die ook echt van productiejaar 2011 zijn en/of in het oorsprongkelijke land in 2011 zijn uitgekomen. Voornaamste reden is, dat als je anders terugkijkt met een statistiekenprogramma en je voert iets dergelijks in van films/2011 of stemmen/2011 de andere films toch ook echt onder 2010 worden geschaard. Ten tweede is het ook ronduit belachelijk om iets een 2011 film te noemen, simpelweg omdat hier de distributie een half jaar te laat was. |
Yeah daarom dat ik er niet eens aan wil beginnen eigenlijk, te lastig wat je nu wel en wat je nu niet wil meetellen.. Daarnaast heb ik bijna niets nieuws gezien het afgelopen half jaar _________________
|
|
Back to top |
|
|
|