View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue May 18, 2010 3:31 pm Post subject: Toplijst 2010 |
|
|
Alweer een half jaar bezig in 2010 dus er kan al een topic aangemaakt worden over de toplijsten van 2010. Uiteraard mag je ook een lijst samenstellen met nu al de slechtste films van dit jaar. Alles mag als het maar gaat over dit jaar. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue May 18, 2010 3:36 pm Post subject: |
|
|
Drollenlijst:
01. Lourdes (Jessica Hausner)
02. Chitaem 'Blokadnuyu knigu' (Aleksandr Sokurov) (IFFR)
03. Independencia (Raya Martin) (IFFR)
04. La terre de la folie
05. Cheun (Kongkiat Komesiri) (IFFR)
06. I Am Not Your Friend (György Pálfi) (IFFR)
07. Elbowroom (IFFR)
08. My Queen Karo
09. Micmacs ŕ tire-larigot
10. Kamui gaiden (IFFR)
Toplijst:
01. Nanjing! Nanjing! (Chuan Lu) (IFFR)
02. Valhalla Rising (Nicolas Winding Refn) (IFFR)
03. Altiplano (Peter Brosens en Jessica Hope Woodworth)
04. Shinboru (Hitoshi Matsumoto) (IFFR)
05. Nang mai (Pen-Ek Ratanaruang) (IFFR)
06. Püha Tőnu kiusamine (Veiko Őunpuu) (IFFR)
07. Slovenka (Damjan Kozole) (IFFR)
08. R (Tobias Lindholm en Michael Noer) (IFFR)
09. Apan (Jesper Ganslandt) (IFFR)
10. C'est pas moi, je le jure! (Philippe Falardeau)
Katalin Varga, Somers Town etc.
Hollywood: Kick-ass, Sutter Island, Goodbye Solo, The Limits of Control en Bright Star.
Nederland: Win/Win _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Tue May 18, 2010 5:37 pm Post subject: |
|
|
Leuk, lijstjes.
Toplijst 2010:
1) Kűki ningyô / Air Doll (IFFR)
2) A Serious Man
3) Yo, también (IFFR)
4) Garapa (José Padilha) (LAFF)
5) Samâ wôzu / Summer Wars (Imagine)
6) White Material (IFFR)
7) Fantastic Mr. Fox (IFFR)
8) Valhalla Rising (IFFR)
9) Shinboru / Symbol (Imagine)
10) Nanjing! Nanjing! / City of Life and Death (IFFR)
Bodemlijst 2010:
1) A Fuga da Mulher Gorila (LAFF)
2) Perpetuum Mobile (LAFF)
3) Chitaem 'Blokadnuyu knigu' / Reading 'Book of Blockade' (IFFR)
4) My Daughter (IFFR)
5) Apan / The Ape (IFFR)
6) Kamui gaiden (IFFR)
7) Castro (LAFF)
8) Sham moh / At the End of Daybreak
9) Yume no Shima / Island of Dreams (Imagine)
10) Era uma Vez... (LAFF) _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue May 18, 2010 6:45 pm Post subject: |
|
|
Opmerkelijk hoeveel bocht te zien is op festivals. En dan hebben we het echt niet over smaak want op The Ape na ben ik het zeker eens over de rest van de titels van het IFFR. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Tue May 18, 2010 10:32 pm Post subject: |
|
|
Verhoeven wrote: | Opmerkelijk hoeveel bocht te zien is op festivals. En dan hebben we het echt niet over smaak want op The Ape na ben ik het zeker eens over de rest van de titels van het IFFR. |
Klopt, maar aan de andere kant: onze toplijstjes zijn ook voor bijna 100% opgebouwd uit films die we op festivals hebben gezien. Blijkbaar kennen festivals veel uitersten. En misschien zijn we op festivals wel extra enthousiast én negatief tegelijk.
Daarbij komt: op festivals nemen we nog weleens een gokje. Daarbuiten kies ik de films die ik in het filmhuis ga zien toch wel redelijk naar mijn smaak uit. _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
Wizz-Art
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 6696 Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR
|
Posted: Tue May 18, 2010 10:55 pm Post subject: |
|
|
Slechtste film van 2010 Sursum Corda. Beste wacht ik nog even mee _________________ *For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..* |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Wed May 19, 2010 10:08 am Post subject: |
|
|
_________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
count_orlok
Joined: 11 Aug 2009 Posts: 4575
|
Posted: Wed May 19, 2010 10:44 am Post subject: Re: Toplijst 2010 |
|
|
Verhoeven wrote: | Alweer een half jaar bezig in 2010 |
Bij mijn weten is Mei nog altijd de 5e maand, niet de 6e.... je bent dus nog ruim een maand te vroeg! _________________ Why have you disturbed our sleep; awakened us from our ancient slumber? |
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Sat May 22, 2010 9:33 am Post subject: |
|
|
je kijkt hier naar de NL releasedates? zou je het voor de goede orde niet gewoon bij imdb 2010 films moeten houden? just wondering _________________
|
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Sat May 22, 2010 11:10 am Post subject: |
|
|
Een combinatie van twee. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Wizz-Art
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 6696 Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR
|
Posted: Thu Dec 09, 2010 1:18 pm Post subject: |
|
|
Upje zodat mensen uit de dubbele thread hun lijstje makkelijk naar hier kunnen knippen en plakken _________________ *For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..* |
|
Back to top |
|
|
kimmie
Joined: 26 Mar 2010 Posts: 1655 Location: noord holland
|
Posted: Thu Dec 09, 2010 1:19 pm Post subject: |
|
|
1. Inception
2. El secreto de sus ojos
3. the social network
4 Un prophete
5. Toy story 3
6. The ghost writer
7. Hoffenheim - Das Leben ist kein Heimspiel
8. Shutter Island
9. You will meet a tall dark stranger
10. the American _________________ mijn WiW
|
|
Back to top |
|
|
mjhvenhovens
Joined: 15 Feb 2010 Posts: 1182
|
Posted: Thu Dec 09, 2010 1:24 pm Post subject: |
|
|
Ben helemaal geen fan van lijstjes, maar bij deze :
1. A Single Man
2.Nanjing! Nanjing!
3. Inception
4.Scott Pilgrim Vs. The World
5. Toy Story 3
6.Shutter Island
7.The Road
8.Hatchet II
9.Machete
10.12th and Delaware
Moet zeggen dat als ik terugkijk naar 2010, ik het nou niet echt een super jaar vond. |
|
Back to top |
|
|
Wizz-Art
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 6696 Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR
|
Posted: Thu Dec 09, 2010 1:43 pm Post subject: |
|
|
Voorlopige lijst aangezien het jaar nog niet over is en ik een aantal films uit 2010 zeker nog ga zien
1.Social Network, The (2010), David Fincher 8.3
2.Immortel, L' (2010), Richard Berry 8.3
Alternatieve titel: 22 Bullets
3.Undisputed III: Redemption (2010), Isaac Florentine 8.2
4.Shutter Island (2010), Martin Scorsese 8.1
5.Robin Hood (2010), Ridley Scott 8.1
6.Dear John (2010), Lasse Hallström 8.0
7.Kick-Ass (2010), Matthew Vaughn 8.0
8.Greenberg (2010), Noah Baumbach 7.7
9.Wall Street: Money Never Sleeps (2010), Oliver Stone 7.6
10.Book of Eli, The (2010), Albert Hughes/Allen Hughes 7.5 _________________ *For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..* |
|
Back to top |
|
|
JT Chinaski
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 2166 Location: Drachten
|
Posted: Thu Dec 09, 2010 1:54 pm Post subject: |
|
|
Mijn Top 15 van dit jaar (tot nu toe):
1. The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010) 9.0
2. Shutter Island (Martin Scorsese, 2010) 8.8
3. The Killer Inside Me (Michael Winterbottom, 2010) 8.8
4. Inception (Christopher Nolan, 2010) 8.5
5. Chloe (Atom Egoyan, 2009) 8.2
6. The Road (John Hillcoat, 2009) 8.2
7. The Imaginarium of Doctor Parnassus (Terry Gilliam, 2009) 8.0
8. A Single man (Tom Ford, 2009) 8.0
9. An Education (Lone Scherfig, 2009) 8.0
10. Predators (Nimród Antal, 2010) 8.0
11. Edge of Darkness (Martin Campbell, 2010) 8.0
12. The Box (Richard Kelly, 2009) 7.8
13. Agora (Alejandro Amenábar, 2009) 7.8
14. Greenberg (Noah Baumbach, 2010) 7.5
15. The Book of Eli (Albert Hughes, Allen Hughes, 2010) 7.5
Grootste tegenvaller 2010:
Kick-Ass en The Social Network.
(de films zijn in 2010 in Nederland in de bioscoop verschenen) _________________ “Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!” Bill Murray (What about Bob?)
Last edited by JT Chinaski on Sat Dec 11, 2010 11:35 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
|