View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Wizz-Art
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 6696 Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR
|
Posted: Fri Aug 31, 2012 5:33 pm Post subject: |
|
|
Verhoeven wrote: | Van Nick en Verhoeven heb ik al een lijstje binnen. Kunnen we van jou nog iets verwachten, Erik? Ja / Nee ? |
Dude _________________ *For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..* |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Fri Aug 31, 2012 5:36 pm Post subject: |
|
|
Eindelijk je aandacht... _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Wizz-Art
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 6696 Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR
|
Posted: Fri Aug 31, 2012 5:47 pm Post subject: |
|
|
Ik lees alles, weet je toch _________________ *For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..* |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue Oct 30, 2012 5:03 pm Post subject: |
|
|
Nou, hier is ie dan: As Slow As Possible: Contemplative Cinema of the 21st Century!
Samengesteld uit 20 lijstje werden er ongeveer 125 titels genoemd. Jullie mogen je eigen lijstje op I Check Movies of hier plaatsen. Kijk maar. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Tue Oct 30, 2012 5:29 pm Post subject: |
|
|
Leuk. Mooie lijst. _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Tue Oct 30, 2012 5:32 pm Post subject: |
|
|
Mijn lijstje:
01. Sang Sattawat / Syndromes and a Century (Apichatpong Weerasethakul)
02. L'intrus / The Intruder (Claire Denis)
03. Old Joy (Kelly Reichardt)
04. Distance (Hirokazu Koreeda)
05. Jean Gentil (Israel Cárdenas en Laura Amelia Guzmán)
06. Tee rak / Eternity (Sivaroj Kongsakul)
07. A Torinói ló / The Turin Horse (Béla Tarr)
08. Izgnanie / The Banishment (Andrei Zvyagintsev)
09. El Calambre (Matias Meyer)
10. Yurîka / Eureka (Shinji Aoyama)
En die van jullie? _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Erik Hagen Site Admin
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 3794 Location: Utrecht
|
Posted: Wed Oct 31, 2012 9:51 am Post subject: |
|
|
Mijn lijstje:
01. The Turin Horse (Bela Tarr)
02. Yurîka (Shinji Aoyama)
03. Sudoeste (Eduardo Nunes)
04. The Bow (Kim Ki-duk)
05. Le quattro volte (Michelangelo Frammartino)
06. Meek's Cutoff (Kelly Reichardt)
07. Alamar (Pedro González-Rubio)
08. The Limits of Control (Jim Jarmusch)
09. Tropical Malady (Apichatpong Weerasethakul)
10. Tokyo.Sora (Hiroshi Ishikawa) _________________ Vae, puto deus fio...
Films 2017 | |
|
Back to top |
|
|
Nick_SN
Joined: 29 Jul 2009 Posts: 3449 Location: Leiden
|
Posted: Wed Oct 31, 2012 10:13 am Post subject: |
|
|
Mooi lijstje geworden ja
1. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (2003)
2. Tokyo.Sora (2002)
3. Yurîka (2000)
4. Ruang rak noi nid mahasan (2003)
5. Cremaster 3 (2002)
6. Sun Spots (2009)
7. Sharasojyu (2003)
8. Be with Me (2005)
9. Yomigaeri no chi (2009)
10. Aruku, hito (2001) _________________
|
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Wed Oct 31, 2012 12:21 pm Post subject: |
|
|
Vind het wel jammer dat er werk van Wong Kar Wai en David Gordon Green in de lijst is terechtgekomen. Hoort daar echt niet thuis als je het mij vraagt. Wordt wel een jaarlijkse traditie dus in de toekomst verwacht ik dat niet meer. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Fri Nov 02, 2012 4:53 pm Post subject: |
|
|
De onderste regionen van de lijst:
100. Eri Eri Rema Sabakutani / Eli, Eli, Lema Sabachthani? (Shinji Aoyama)
101. Five Dedicated to Ozu (Abbas Kiarostami)
102. Gigante (Adrián Biniez)
103. Iklimler / Climates (Nuri Bilge Ceylan)
104. La Libertad / Freedom (Lisandro Alonso)
105. Ordinary People (Vladimir Perisic)
106. The Limits of Control (Jim Jarmusch)
107. Unser Täglich Brot / Our Daily Bread (Nikolaus Geyrhalter)
108. Zefir / Zephyr (Belma Bas)
109. Zui Hao De Shi Guang / Three Times (Hou Hsiao-hsien)
110. Archipelago (Joanna Hogg)
111. Decasia / Decasia: The State of Decay (Bill Morrison)
112. El Calambre / The Cramp (Matias Meyer)
113. La Mujer sin Cabeza / The Headless Woman (Lucrecia Martel)
114. Loong Boonmee Raleuk Chat / Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (Apichatpong Weerasethakul)
115. Melancholia (Lav Diaz)
116. Nang Mai / Nymph (Pen-Ek Ratanaruang)
117. Ten (Abbas Kiarostami)
118. Yomigaeri no chi / The Blood of Rebirth (Toshiaki Toyoda)
119. A Londoni Férfi / The Man from London (Béla Tarr)
120. Aruku, hito / Man Walking on Snow (Masahiro Kobayashi)
121. Hamaca Paraguaya (Paz Encina)
122. Krisana / Fallen (Fred Kelemen)
123. Import/Export (Ulrich Seidl)
124. Sanxia Haoren / Still Life (Zhang Ke Jia)
125. Sekai wa Tokidoki Utsukushii / Life Can Be So Wonderful (Osamu Minorikawa) _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Wizz-Art
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 6696 Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR
|
Posted: Fri Nov 02, 2012 5:09 pm Post subject: |
|
|
Is Tuvalu eigenlijk zo'n film, meen me te herinneren dat je zei dat er nauwelijks dialoog in zat na het zien op Valley forum, ik heb die film daarom al jaren ongezien liggen en je 5 die je gaf moedigt ook niet aan. Je mening wat betreft dit soort films is in de loop der jaren drastisch anders geworden. Maar als het dus binnen deze categorie valt dan wil ik hem best nog eens een kans geven omdat ik hem toch heb liggen. _________________ *For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..* |
|
Back to top |
|
|
JT Chinaski
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 2166 Location: Drachten
|
Posted: Fri Nov 02, 2012 5:28 pm Post subject: |
|
|
Passen de films van Jarmusch ook in dit ''straatje''? Ik zie The Limits of Control voorbij komen iig. Komt Dead Man ook in aanmerking? Of bijv Anton Corbijn's The American? Ben ik gewoon nieuwsgierig naar . _________________ “Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic... and so am I!” Bill Murray (What about Bob?) |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Fri Nov 02, 2012 6:20 pm Post subject: |
|
|
Wizz-Art wrote: | Is Tuvalu eigenlijk zo'n film, meen me te herinneren dat je zei dat er nauwelijks dialoog in zat na het zien op Valley forum, ik heb die film daarom al jaren ongezien liggen en je 5 die je gaf moedigt ook niet aan. Je mening wat betreft dit soort films is in de loop der jaren drastisch anders geworden. Maar als het dus binnen deze categorie valt dan wil ik hem best nog eens een kans geven omdat ik hem toch heb liggen. |
Mwah, denk dat ik de film vandaag de dag ook niet 'geweldig' zal vinden. Als je het werk van Jean-Pierre Jeunet goed vind en houdt van slapstickachtig taferelen dan is dit je ding. Is meer 'arthouse'' want er wordt genoeg in gemonteerd en bezit gewoon een verhaal met een kop en een staart.
JT Chinaski wrote: | Passen de films van Jarmusch ook in dit ''straatje''? Ik zie The Limits of Control voorbij komen iig. Komt Dead Man ook in aanmerking? Of bijv Anton Corbijn's The American? Ben ik gewoon nieuwsgierig naar . |
Moeilijk te zeggen. Dat komt vooral omdat ik er slechts vier van hem gezien heb. En daarvan passen Broken Flowers en Ghost Dog: The Way of the Samurai zeker niet in dat rijdje. Te narratief gedreven, veel muziek, voice-over etc. Zijn laatste The Limits of Control is veel uitgebeender en snap dan ook de keuze van Erik.
Dead Man zou ik nog eens moeten zien maar dat zou een zeker een grensgeval kunnen zijn. Sowiezo een prachtige film! Of dat nu arthouse of Contemplatieve Cinema is.
Het werk van Anton Corbijn past hier niet tussen. _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
Wizz-Art
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 6696 Location: Zeeland NL B.S.E. EMPEROR
|
Posted: Fri Nov 02, 2012 7:43 pm Post subject: |
|
|
Verhoeven wrote: | Wizz-Art wrote: | Is Tuvalu eigenlijk zo'n film, meen me te herinneren dat je zei dat er nauwelijks dialoog in zat na het zien op Valley forum, ik heb die film daarom al jaren ongezien liggen en je 5 die je gaf moedigt ook niet aan. Je mening wat betreft dit soort films is in de loop der jaren drastisch anders geworden. Maar als het dus binnen deze categorie valt dan wil ik hem best nog eens een kans geven omdat ik hem toch heb liggen. |
Mwah, denk dat ik de film vandaag de dag ook niet 'geweldig' zal vinden. Als je het werk van Jean-Pierre Jeunet goed vind en houdt van slapstickachtig taferelen dan is dit je ding. Is meer 'arthouse'' want er wordt genoeg in gemonteerd en bezit gewoon een verhaal met een kop en een staart.
|
Waarderen. Op zich wel, alleen *censuur* niet, vreselijke film vond ik dat. Dat zal altijd zo'n smet zijn. Slapstick is meestal hilarisch, ligt aan de uitwerking en de context natuurlijk maar een moderne film als Zavet vond ik werkelijk super origineel met slapstick omspringen, die gaf je ook al zo laag..hmm ben benieuwd _________________ *For love some WiLL search the ends of earth..to possess the object of their desire some even KiLL..* |
|
Back to top |
|
|
Verhoeven
Joined: 29 Jun 2009 Posts: 5626 Location: Zuid-Limburg
|
Posted: Sat Nov 03, 2012 12:43 pm Post subject: |
|
|
Niet zeuren gewoon gaan kijken. Over Kusturica gesproken heb je Nunta Mută / Silent Wedding al gezien? _________________ Over smaak valt zeker niet te twisten maar over de inhoud wel. |
|
Back to top |
|
|
|